Ibland bara älskar jag Åtvidaberg!

Jag har precis varit nere på byn. Skulle köpa alkohol, tops och batterier.

Cyklar på gatan som ligger bredvid min, där står en granne och dammsuger sin bil. Han vinkar genom bakrutan.

Vidare cyklar jag på min söta kusin Elin som sovit hos sin bror, alltså även min kusin, Dea. Hon är ute och går med deras hund.

Vidare ner till Systemet. När jag kommer till kassan tänker jag: "Hon kommer inte fråga mig om leg!! Första gången nånsin! Ser jag så gammal ut?!"
"Jag känner ju igen dig, men får jag titta på ditt leg?" frågar hon tillslut. Haha!

Går in till Ica. Där sitter min granne Christian i kassan.

På väg uppför IOGT-backen för att hämta min cykel ser jag en tant som går fruktansvärt sakta uppför mördarbacken. Stannar till.
"Hej! Det där såg tungt ut! Vill du att jag ska dra rullatorn lite åt dig?" frågar jag.
"Tack men nej tack. Det går bra! Jag sätter mig på den och vilar ibland." säger tanten.
"Måste va bra att ha en kompis man kan sitta på när man behöver!" säger jag och tanten skrattar. "Annars har du ju en bänk där uppe, men den ser kall ut!"

Jag går vidare och under tiden jag låser upp cykeln går tanten om mig.
"Du är inte rädd för att halka?" frågar hon när jag går förbi igen.
"Nej, inte direkt! Har du såna där man kan sätta under skorna då? Så man inte halkar? (är ju lite i branschen, haha!)"
"Ja, det har jag!" hon visar mig.
"Gott nytt år på dig!" säger jag och cyklar vidare.

Lämnar av vin som jag köpt åt Elin hos Dea. På brevlådan står det "Inte så mycket reklam, tack!", så typiskt Dea, haha!

Nu ska jag till stan! Kine är ju äntligen här och jag tror vi ska bowla ikväll! Imorn är det ju som bekant nyårsafton! Om ni undrar, min telefon funkar fortfarande inte exakt som den ska... den funkar bara om jag har den i laddaren, vilket innebär att om jag inte är hemma = no phone.
Sover i stan ikväll, men tar med laddaren som om ni behöver få tag i mig så går det!

Och GOTT NYTT ÅR!!!
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback