"Fri: gräs och buskar"

Åh, min pappa är nog knäppast på hela planeten.

Vi har precis käkat, pappa, hans sambo och jag.
Och så slirade vi in på lumpen. Pappa, som jag hört .. hmm.. var lite av en festprisse som ung ("kalla mig gärna slaskhinken"... öh, what?!) skulle göra lumpen på Gotland.
Men han spelade då även i ÅFF, och var faktiskt bra. (Har läst miljontals tidningsutklipp som farmor klippte ur tidningar.)
Så han som var ordförande i ÅFF ringde till nån snubbe och fixade så pappa fick göra lumpen i Linköping istället.

Och på nåt vänster lyckades pappa få "Fri: gräs och buskar", som han själv sa att man uttryckte det. Det betyder på svenska att han pga av allergi inte kunde va ute på våren/sommaren för han inte tålde gräs och vissa buskar.
Typiskt pappa, när alla andra fick gå upp och gå ut och göra saker kunde pappa ligga kvar i sängen, vinka retsamt till dom  andra och ha det nice.

Kan se det framför mig.


Pappa råkade även trampa snett under en fotbollsmatch och fick därefeter höra att han "skulle gå i träskor" en viss tid. Hallå?! Hur dum får man bli, det kan väl knappast va bra att gå i träskor när man vrickat foten?!
Detta medförde också att pappa slapp göra vissa saker.
 
"Gjorde du nåt vettigt överhuvudtaget i lumpen?" frågade jag.
"Eh.. ja. När vi skulle springa vann jag alltid. Och när vi spelade fotboll! Dom skrev i en tidning: "Ingen kom förbi den långe drasuten!"
Haha.

Pappas fotbollskarriär slutade med ett avslitet ledband. Då började han spela golf istället, och det gick ju bra det också. Hur lumpen-karriären slutade har jag faktiskt ingen aning om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback