Min idol Rosette: "Du kan ju inte ligga hela tiden!!"

Det finns en människa på mitt jobb som är så jävla sjukt rolig. Rosette heter hon... kommer från ... nåt land i Mellanöstern typ. Det är hon som är förebild för min karaktär "Korvgubben" som jag brukar köra ibland (oftast på förfest), för hon pratar så roligt hela tiden.
Herregud, jag fattar att det måste va jättesvårt att lära sig ett nytt språk sådär, men hon är så härlig och bjuder på allt galet hon säger.

Exempel 1:
Rosette och jag är hos en gubbe. Han har varit lite dålig ett tag och har mest legat i sängen. Så kläcker hon ur sig:
"Men du kan ju inte ligga hela tiden!!" och betonar lite galet så det låter som att hon menar att han bara har sex hela dagarna.

Exempel 2:
Utanför vårt personalrum finns det en anslagstavla där nån har satt upp affischer med bilder på jättesöta djur där det står grejer som "Djur är inte kläder" och liknande. När vi går förbi stannar Rosette och kollar på en med en skitgullig gris  som det står "Djur är inte mat" på.
"Vad menar dom?! Griskött är ju jättegott!"
Det är ju hemskt att skratta åt det egentligen, stackars lilla grisen, men vi skrattade oavbrutet i tio minuter. Jenny satt i personalrummet när vi kom in.
"Skriv! Skriv att kött är gott på en lapp så ska jag sätta den över!" säger Rosette och Jenny skriver "Kött e gött!" på en lapp och Rosette tejpar den över.
Idag när jag kom till jobbet hade nån (säkert arg vegan) rivit bort lappen.

Exempel 3:
Ikväll skulle Rosette skriva i safe doc (typ ett program där vi dokumenterar allting) att nån skulle åka till hörcentralen och skrev att människan skulle åka till horcentralen.

Fan, jag kommer sakna mitt jobb när jag åker till Oslo, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback