Drömmer.

Vaknade 09.57, och insåg att jag precis hade drömt nåt märkligt. Jag kan seriöst inte säga om det var en mardröm eller inte, men när jag vaknade så tänkte jag:  "Inte än!".

Drömmen började med att vi var på en båt. Det var jag, Emma, Carro och Jessan vad jag kan minnas. Emma och jag gick runt i en massa affärer och så ringde Carro och frågade om vi kunde åka och hämta henne på Maxi. Sjukt.
Vi sa att vi precis skulle börja äta (typ sån där buffé som dom har på båtar ni vet?) och att hon kunde komma till oss istället (hur man nu ska komma från Maxi och på båten liksom!).
Väl i kön till maten, galet mycket folk, träffar vi Jessan med två killar.

När vi sitter och äter börjar båten svänga runt på nåt konstigt sätt och svaja och jag kommer ihåg att det känns som att båten åker ner i en spiral och jag ser jättestora fönster när jag tittar upp.

Det utbryter nån slags allmän panik och rätt vad det är ligger jag i vattnet och flyter med några som jag aldrig har sett. Vi är i nån hamn fast ändå mitt ute på havet, men vi simmar till nån gammal tom tvåvånings-militärbåt, där vi försöker komma fram till vad vi ska göra.

Jag klättrar upp på taket av militärbåten och sliter bort taket och där under ligger det en massa livbåtar gjorda av pressening.
Fick med mig nån tjej och vi drog med oss alla dom där konstiga livbåtarna (dom såg ut som en paraply innnan man fällde upp dom) till båten (som fortfarande inte hade sjunkigt). Började dela ut livbåtar till höger och vänster, jag låg i vattnet och den andra tjejen satt uppepå alla och kastade ner till mig.
Det var så skumt för alla var livrädda och jag var lugn som en filbunke.

När vi hade delat ut alla livbåtar började jag simma runt, fick tag i ett par simglasögon och simmade fjärilsim. Träffade nån tant med en multifärgad hund och jag hjälpte dom upp i en roddbåt.

Nästa skumma grej var att jag bara simmade runt själv, dök och höll på styrde. Letade inte efter varken Carro, Emma eller Jessan.

När jag vaknat kopplade jag genast drömmen till reunion... Käre tid.
Snart är det dags, och jag längtar ihjäl mig. Om nån ser en tant med multifärgad hund på kajen... let me know.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback