Analyser.

Precis hemkommen från Emma. Där har vi suttit hela kvällen, Emma, J och jag. Druckit te, och frossat i allt man kan tänka sig.... äpplekaka (som Zora hade bakat, och Zora bakar... BRA!), melon, vindruvor - både gröna och lila (jag satt och skalade dom så nu är min gula tröja som jag hade på mig lila-prickig), äpple med kanel på, godis-klubbor och Emma och J gick loss på aioli, men det tyckte jag skar sig lite mot det övriga vi käkade så jag hoppade det.

Och pratat har vi gjort. Analyserat i timmar. Fram och tillbaka, upp och ner, ut och in. Är det normalt? Som jag skrev till J igår: är det inte slöseri med tid och energi?
Det är ju såklart främst det motsatta könet vi diskuterat. Utan att egentligen komma fram till nåt slags vettigt, vare sig det gäller slutsatser eller nåt annat.

Idag gick det mesta av tiden åt till att försöka komma fram till  vilka sorters egenskaper och yttre attribut hos män som vi tycker passar varandra. Vilken som är vår "typ" för att ta det kort.
Det var ibland knepigt att sätta ord på det, för jag måste ändå säga att jag tycker mig ha en klar bild av vilka killar jag kan se både J och Emma med. (Och Carro, Jessan och Karla, vi pratade om dom också!) 
Vi kom fram till mycket bra saker, (kom vi kanske tom till insikt?) men jag tänker inte skriva nåt av det nu, fast jag tänkte det från början. Vi ska prata om det allihopa nån gång först, när dom andra tjejerna är med också så vi inte missar nånting, eller så det missuppfattas. Sen ska det publiceras här, var så säker....

För övrigt gick tiden hos Emma åt att säga till J att sluta pilla på sitt löshår (det var ett ständigt återkommande moment i Oslo också), käka och förklara saker för Emmas föräldrar lite titt som tätt.

J tittar likgiltigt på mig, och säger:
"Fes du?"
Jag, lika likgiltigt:
"Nej............ gjorde du?"
Så typiskt oss.

När vi åt klubbor... (ni vet dom där fruktklubborna som man åt på var det mellanstadiet?... Karamellpojkarna, fanns i massa färger...) åt Emma en blå, J en rosa och jag en orange. Jag tycker verkligen dom färgerna passar oss så bra, det var liksom .. så det ska vara!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback