Tandis-panik.

Vi sitter och ska precis börja äta. Gädda.
Pappa: "Där har ni en tallrik. Som ni kan lägga benen på. Gäddans alltså, inte era egna."


Det hände ju som skrivet en lite jobbig grej i förmiddags...
Jag traskar runt hemma i mys, lyssnar på musik, ser ut som en påse skridskor och tänker "Fan vad skönt, bara glida runt och ha det nice. Ingen stress!".
Så ringer min mobil.
"Var är du?" frågar min tandläkare.
Ooops.
Jag var säker, 100 % på att det var imorn jag skulle dit. Verkligen bombsäker. Men icke.
"Hur lång tid har jag på mig?!" frågar jag.
"5-10 min, sen hinner vi inte. Men hur det än går får du betala för det."

När jag har lagt på och gett ifrån mig nåt läte som skulle kunna liknas vid ett vrål av Tarzan... när han har panikångest (eller tandvärk kanske är bättre i det här sammanhanget?).... ringer jag till Emma, och hon är förbarmar sig över mig och skjutsar mig på direkten.

När jag satt inne i stolen på tandis hade det gått exakt 10 minuter. Fråga mig inte hur jag lyckades, det är ett mysterium. Hann byta kläder, ringa Emma, borsta tänderna + flour, leta efter mobil och kort, packa ner mössa och grejer, åka ner med Emma i värsta snöslasket.
Inga hål, gött. Fick betala nästan 400 spänn för undersökningen, tänk om jag hade missat den och fått betala det iaf, vilket slöseri med pengar!

Min morbrors fru jobbar i receptionen och vi skrattade åt hur i helvete jag kunde ha hunnit! Jag är ju inte direkt känd för att vara effektiv, haha.

Eftermiddagen spenderade jag hos Lilian, där jag gjorde kransar så det stod härliga till. Hon skulle på massage, så jag var kvar själv ett tag och pysslade. Så kul det är, jag älskar det. Lyckades även låta bli att klippa mig med sekatören idag.
Ska dit imorn också, kommer bli kul. Vi har så roligt, Lilian och jag. Hon är liksom 40 bast men jag ser henne verkligen som en vän. Idag gick hon runt och flyttade tomtar (redan jul?) och pratade skånska och frågade mig hela tiden "Hur mycket ska den här kosta?".

Nu ska jag åka med min brors vrålåk ner till Meddo och sola med Emma. Jag gillar egentligen inte att sola, gör det typ en gång om året. Nu är det dags!

PUSSpuss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback