Sliten som stryk, men farmor är värt allt i hela världen!

Jobbat är typ det enda jag gjort hela veckan, fan jag pallar inte känner mig ungefär lika pigg som en påse full med influensabakterier...
Jag kan inte förstå hur mycket tyngre mitt jobb blivit på en vecka, innan jag åkte var det hur lätt som helst och nu är alla så jävla jobbiga och tjatiga och allt känns allmänt trist och visset.

Men nu får jag fan rycka upp mig! Det låter som jag aldrig haft en solskensdag i hela mitt liv.

Träffade Carro och Jessan igår efter jobbet. Vi satt hemma hos Johnny och Jessan åt upp hans smörgåstårta och Carro fixade mackor till mig med världens godaste ost och så fick jag blåbärsyogurt till.
Det var väldigt trevligt, fast jag var trött. Tv:n stod på med DH, men vi tittade inte så mycket... pratade mest.
Vi bestämde att vi ska baka lussbullar och göra knäck och grejer nån dag nu innan jul. Jag ska ta med en massa förkläden och så ska vi lyssna på julmusik (jag har typ fem skivor med julmusik) och springa runt och kasta deg på varandra. Det ser jag fram emot!

Inatt sov jag hos Jessan och igårkväll sa hon till mig: "Väck mig imorn när du går, så kan jag gå och träna!". Imorse innan jag gick petade jag på henne. Hon spärrade upp ögonen, tittade på mig som om hon aldrig hade sett mig och sa:
"Aldrig i livet!"
och somnade om.

Jag slutade jobbet kl 15 idag, började traska ner igenom Trädgårdföreningen... När jag nästan var igenom tyckte jag att det rasslade lite konstigt i min ficka.... och kände efter.
Där låg mina vikarienyklar... plus nyklarna till en tant som varit lite dålig dom senaste dagarna. Oooops. Bara att vända och gå tillbaka.
Dom bara skrattade åt mig när jag kom tillbaka, kastade in nycklarna och gick igen.

Min farmor är bäst! Pappa, Susanne, Kristoffer och jag var där och käkade ikväll. Farmor är grymt rolig, väldigt orginell men samtidigt hur skön som helst.
"Vet ni vad jag drömde inatt?!" frågade hon och vi svarade att det visste vi ju såklart inte.
"Jag drömde att ni (pappa&Sus) fick barn!! En pojke! Och så skulle han döpas och jag frågade: "Vad ska han heta?" och då svarade du (pappa) TORGO WERNER!"
Haha. Har ni nån gång hört talas om nån som heter Torgo?! Jag skrattade så det rann ur ögonen...
Hon gav mig även ett överfallslarm och hade gjort pressgurka till mig!

Nu lär det inte dröja länge innan jag ger upp för idag. Somnade i farmors soffa och det är nog dags för sägen. Men 19.42?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback