London

Är precis hemkommen från Emma där vi hängt ikväll. J och Emma som vanligt i soffan, och jag i sängen med Emmas groda...

Vi började med en sväng ner till centrum, (jag i rutiga ballerinas och pälsmössa, måste ha sett lite weird ut!) där J och Emma köpte mat på varsitt ställe och jag köpte Yoggi och apelsiner.
Det var meningen att vi skulle hyra en film... och det gjorde vi också. Prime hette den på engelska.. på svenska?... Nära och kära, ja!

Uma Thurman (säg det på svenska en gång, låter så sjukt fult!) och nån kille som var typ 15 år yngre fick ihop det och så blev det misär och elände på slutet, tvärtemot vad vi trodde det skulle bli. (Eller ja, slutet var väl fint egentligen, men vi var missnöjda, om vi säger så!)
Helt ok, tuggummifilm. Man tuggar, spottar ut och glömmer att man tuggat och tar ett nytt, typ.

Däremot såg vi en film senare på nån kanal, London. Från 2005 tydligen... Ingen av oss hade hört nåt om den innan, men herrejävlar vilken kanonrulle!
Väldigt bra dialog framförallt, mycket dialog och rappt och väldigt begåvande skådespelare.
Jag ska inte skriva nåt om slutet för har ni inte sett den, se! Klart värd att offra lite tid och energi på, tro mig.




Andra saker vi har gjort ikväll:
1.Emmas pappa kom hem innan vi började titta på film, när vi satt i köket och åt. Han var eld och lågor över sin GPS och ville visa och demonstrera och jag tror att jag var den enda som var intresserad för Emma bara satt och suckade och J var fullt upptagen med sin mobil.
Dessvärre fanns det inget batteri i hans manick, så han kunde inte visa, men han lovade att vi skulle ta en kurs nån dag...
2. J började med att skicka ett sms till mig, sen skickade jag tillbaka, sen började Emma och det blev ett virrvarr av en massa fula ord och konstiga kommentarer. Men kul har vi ju iaf!
3. Emma och jag pratade med låten "London calling" med Clash, men J hade aldrig hört talas om den och sa "Det låter ju typ som nåt som Frank Sinatra skulle sjunga!" Haha.
4. Det är ett jävla pillande med mobiler hela tiden. Vi kan prata hur mycket som helst och sen är det knäpptyst i fem minuter och J och Emma skriver sms och jag sitter som fastgjuten i tv:n (för jag får inte lika många sms, haha!).

Nu är det nog dags att gå och knyta sig för Fröken U. r...

So long - flaggstång!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback