Karamellfärg på läpparna!

Guuud, är klockan snart fyra?! Redan. Oj oj oj.

Tvättar (verkligen på tiden, tror inte jag gjort det på tre veckor typ!), städar (verkligen på tiden, tror inte jag gjort det på tre veckor, typ!) och dricker grönt te som jag var och köpte på min gamla arbetsplats idag. Sjukt gott!

Jag tuggar mumintuggummi och minns. Eller försöker minnas, kanske jag ska säga! Jag känner mig väldigt trött på utgång i allmänhet och alkohol i synnerhet.

Det blev en sväng till farmor vid lunch, min andra favoritfaster var där också och vi käkade soppa och nånting efter, typ som ostkaka men ändå inte.
Min faster sitter och tittar ut igenom fönstret och säger:
"Nu gick hon förbi, som vi såg på bussen en dag du vet? Hon som var så sminkad och snygg?"
"Det var hon väl inte? Eller, jag ser ju inte om folk är snygga nu längre!" säger farmor (hon ser lite dåligt nu, stackarn.)
"Men då slipper du ju se om dom är fula också!" sa jag.

Nån av min fasters vänner hade tydligen sagt att hon tyckte att farmor borde skriva en bok om sitt liv, och jag håller med. Hon har ett riktigt dunderminne och har varit med om allt.
Farmor berättade att när hon var ung och bodde nere i skogen typ vid Falerum, och dom skulle på fest så hade dom ju liksom inget smink som vi har idag. Då tog hon och hennes syster kol från kakelugnen och målade ögonbrynen med och karamellfärg på läpparna.
Jag bara skrattade, det låter ju konstigt, så frågade jag om det verkligen satt, karamellfärgen, och då svarade hon att det gjorde det säkert inte... (Dom höll väl på och hånglade och då antar jag att det var karamellfärg överallt sen, haha!)

Ikväll har jag faktiskt ingen aning om vad som händer. Hänga med mina girls, I guess?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback