Elva timmars jobb (-powernap) + barrunda = fullare än fullast.

Mitt gröna te är slut och nu dricker jag svart i brist på grönt och det är varken lika kul eller lika gott. I-landsproblem är min grej, från början till slut...

Igår var mitt pressade schema verkligen tight.
Vaknade hemma i min säng i Åtvid 5 min över fem, ungefär en halvtimme senare än vad jag hade tänkt. Stress stress stress till bussholken där jag som vanligt fick stå och vänta iaf fast jag tyckte jag var sen. Maud på jobbet sa att det hade varit nåt visst antal minusgrader här (hon bor på gatan typ bredvid min).
Kl sju började jag jobba, till ett. Sen hade jag ett break på tre timmar.

Då träffade jag Jessan och Patrik på stan och vi gick och käkade thaimat. Vi hann bland annat diskutera om blondiner verkligen är dummare än brunetter. Jessica (som haft alla fäger man möjligtvis kan ha i håret) borde ju veta eftersom hon är frisör och liksom pratar mycket med en massa olika blondiner och brunetter.
"Jag tycker iaf att man blir lite mer tagen för att va tillgänglig när man är blondin"- typ sa hon. Men hon tyckte ju såklart inte att blondinerna var dummare.
Efter nån minut pratar vi om snö, snowboards och om när vi var i Lindvallen hon och jag... var det förrförra året?... och så pratade vi om att dom hade flyttat stugan vi bodde ifrån Lillehammer. Efter OS hade dom fraktat stugorna til Sverige. 
"Dom hade väl typ SM i Oslo?!" frågar Jessan och jag bara skakade på huvudet...
"Jo men blondiner är ju verkligen smarta!" 
Svenska mästerskapen i ett annat land?!

Tillbaka på jobbet kl 16, och jobbade till nio. 

Sen raka spåret till Jess, som hade köpt paj till oss och laddat upp med en massa vin och groggvirke (jag hade med mig en flaska sprit).
Vi hade det dunderkul och satt och skrattade och Jessan ställde ner lite paj på en tallrik till Kitty, och så när hon skulle gå från bordet trampade hon rakt på tallriken...  haha.

Det behövdes inte mycket alkohol för att lyckas få till en fylla igår, det lovar jag! Kände mig onykter efter ett glas vin. Jessan och jag tänkte även prova en sak som min en av mina jobbarkompisar gör varje gång hon ska gå ut. 
Hon tar absolut torr i ansiktet (vi hade ingen, så det hoppade vi, jag tycker det låter lite konstigt också, om jag ska va ärlig!) och sen sminkar hon sig och avslutar med att spraya hårspey i hela fejan. Sen sitter sminket tydligen som berget. 
"Jag ser likadan ut när jag kommer hem som när jag gick" som hon sa. 
Vi nöjde oss som sagt med hårsprey, och jag tror faktiskt att det hjälpte lite! 

Vi ställde oss i kö till Riva, där vi träffade två roliga killar från Mantorp.. 
En av killarna:
"Du ser verkligen precis ut som hon i Sahara hotnights!" 
Va?! Jag?! Haha. 
"Det tar jag som en komplimang, hon är ju assnygg!"
"Det ska du!" sa han och det var det snällaste jag fick höra på hela kvällen, jag tror han sa det tre gånger "Fan vad du är lik henne!" 



Jag tror att det berodde mycket på att jag hade ett väldigt mörkt rosa-lila läppglans, haha!

Väl inne på BK, efter lite smussel.. blev det en Cosmo för mig, en capriniha för Jessan (fast hon skulle haft en caprinorska... stavas det så? Totalt glömt bort!) och varsin cider var jag kanonfull och på gott humör och vi dansade och gick en sväng till Platå för att kolla läget där. Inte så jättemånga kändisar ute.
Träffade en kille som jag träffade i Oslo, för han känner en kompis där. Han är från Linköping... bjöd mig och Jessan på champagne och han skulle tydligen träffa min kompis Alex nästa vecka, och han lovade att hälsa och se till så att hon ringer mig för jag har inte kvar hennes nr.. det ser jag fram emot. Ska leta upp dom på facebook också!

På väg hem efter kl tre, Jessan går lite längre fram och jag träffar tre spanjoner och måste såklart prata lite med dom. Från Valencia var dom och hur roliga som helst. Jag sa min spanska mening "Son las sinco de la tarde" och dom förstörde allt och sa att klockan fem var minsann inte på eftermiddan utan på kvällen! Så min spanskalärare har lärt mig fel, bad bad bad! 
Jessan stod och skrek på mig i fem min innan hon gick hem och så kom Micke och stod och pratade med mig och spanjonerna.
En av dom frågade mig om jag brukade bli solbränd på sommaren.. Jag sa att "Jovars, det brukar jag väl bli om jag bara håller mig ute liksom". 
"Då skulle du va en 9,5:a!" sa han och sa att utan solbränna var jag en nia, haha. 

Idag fick jag springa som en tok till bussen, men jag hann med som tur var. 
Kvällen ska jag spendera i sällskap med min älsklingar Emma och J, känns som att jag inte har träffat dom på hela veckan!! 
Vi ska hyra film och chilla.. 

Pappa och Susanne kom precis hem efter en trip till Tallin med samma båt som vi åkte med förra veckan, haha. Och min bror är i Sthlm han borde väl komma snart också. 

Måndag imorn, lovely. Jag ska köpa te och städa och tvätta och ... ta det piano i allmänhet.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback