"Nu jævlar smæller det!" - berættelsen om den flygande flodhæsten.

Det regnade hær igår, om ni inte visste det. Jævla regn alltså. J, Emma och jag var på væg från sentralen och gick nerfør den lilla trappan utanfør Egon. Halt som fan, och J halkade på nåt konstigt sætt och rætt var det var sprang hon med ryggen i 90 graders vinkel samtidigt som føtterna var bøjda upp framåt och hon struttade nerfør trappan.

Halvvægs ut på den dær stora gatan som går nedanfør får hon stopp på føtterna och Emma och jag førsøker hæmta oss från chocken. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta. J kunde ju ha fått gå med ergonomisk korsett i fyra månader, precis som sin lillasyster (Frida ramlade av en hæst)! Samtidigt såg det ju riktigt roligt ut, fast det får man inte sæga høgt!
Johanna var iaf oskadd, och nær vi fortsætter hemåt sæger hon: "Ni vet, jag hann liksom bara tænka: nu jævlar smæller det!"
"Så hade du døtt hade dina sista tankar varit: nu jævlar smæller det?" frågade jag.
Johanna kallade æven sig sjælv "Den flygande flodhæsten", det såg lite ut som en flodhæst som kom och fløg faktiskt! Haha.


Pisskonstigt væder idag också. På jobbet hade jag først t-shirt, sen en astjock trøja, sen regnjacka, sen vinterjacka. Øyvind tog på sig hela regnstællet (inklusive gummistøvlar!)  och efter två minuter var det strålande sol igen. Vad hænder?!

Have a nice day!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback