Høg på kemikalier, full av køttbullar"

Mina hænder ær totalt førstørda. Chef-Erik frågade mig idag om jag var "rørlig" och så skickade dom upp mig på taket før att ta bort en massa graffitti-målningar på skylten. Det regnade såklart också. Værldens næst-størsta skylt, och så fick jag spraya på en massa kemikalier och shit, så jag blev høg på køpet, stod dær typ två timmar och skrek efter papper, trasor, vatten och saker så Lina fick skena fram och tillbaka och langa upp till mig. Veronica kom ut och sa:
"Hur fan klarar du av det? Jag blir ju høg bara av att stå inne vid kassan och kænna gasen, och du står mitt i den!"

Jag visste inte att jag var så sjukt nogrann av mig, men jag vægrade ge upp innan allt var helt borta. Sket i regnet och att dom mobbade mig neranfør, før jag skulle bara ha bort allting.

Nær jag var klar och hade kommit ner från taket, Veronica och Øyvind fick krångla ner mig (lider av højdskræck-light) skickade Erik mig vidare ner till værldens størsta skylt, nere vid den større vægen som går neranfør, før dær var det också graffitti på skylten. Jag gick ner først, men skylten satt alldeles før høgt før att jag skulle kunna fixa det sjælv, så upp igen.
Efter lite disskutioner fram och tillbaka kom vi fram till att Lina och jag skulle gå ner båda två... med en stege!
Stegen låg på væxthus-taket med 70 miljoner plankor på sig. Stegen, (vi kan kalla honom Stig) ær typ 3 meter høg. Lina och jag slet och drog i honom och lyfte på plankor och høll på att ha sønder hela væxthuset. Utan resultat, Stig låg kvar mellanplankorna. Øvyind kommer gåendes, och vi står alla tre och drar i honom. Tio svettiga minuter senare har vi fått loss honom, jag tar tag længst fram, Lina dær bak och så traskar vi ivæg igen. Måste ha sett precis lika kul ut som det låter, två røda smurfar (klædda i regnklæder) kommer gående på gatan med en tre meter lång stege.

Efter att vi placerat Stig mot skylten, blir Lina helt stirrig och menade att "Ulrika, dær kan du ju inte klættra upp, du kommer dø, vi kommer dø båda två!". Men jag bara klættrade upp och hon stod dær nere och yrade och ville att jag skulle klættra ner och skita i det. Efter ett tag lugnade hon ner sig och vi kunde ta bort graffittin.

Nu ikvæll har J och jag varit på Ikea, skulle ha køpt en Billy och en spegel, men vi pallade inte (jag går fortfarande i dom blommiga gummistøvlarna som jag lånade på jobbet!) så vi kækade køttbullar och åkte hem igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback