Det finns inga dåliga klæder, bara dåligt væder!

Och i den hær jævla stan verkar det vimla av dåligt væder. Det pissar ner, spøar, regnar katter och hundar. Och jag som vill ha sol! Mina klæder vill ha sol. Antar att alla precis som jag vill ha sol nu? Det ær dags liksom!
Igår var det iaf lite sommar, sol och allmænt nice, men idag?! Jag tror inte jag sett så mycket regn på 10 år, seriøst.
Erik, Henrik och jag har stædat idag. J var och trænade. Kænde mig som værldens duktigaste mænniska, det gør jag alltid nær jag stædar, haha!
Læste lite i førmiddags, jag har verkligen saknat det! Nåt sjukt mycket... Behøver ord før att hålla igång hjærnan... Fast frågan ær om det hjælper eller om jag bara inbillar mig?! Hihi. Sist nær vi føsøkte løsa korsord Linda, J och jag gick det væl lite sådær.. Har væl kanske inte ærvt min fars talang før korsord?!

Jag har kommit på en sak! Ska gøra lite beskrivningar av folk i min nærhet hær! Først ut:
Pappa,
bæst i værlden. Allmænt bra på korsord, beroende av text-tv och golf. En av de roligaste mænniskorna jag kænner. Nu ær han mest gråhårig, men coolast iaf. Jævligt allmænbildad (det har jag tyværr inte heller ærvt, haha) kan alltid alla jævla frågor på "Postkodsmiljonæren" och Jeopardy. Det dyraste jag nån gång har køpt till honom ær en diskmaskin, det dyraste han har gett mig ær livet och nær det kommer till saker; en dator.
Han ær inte direkt intresserad av trædgårdsarbete, haha, men desto mer av musik (en sak jag har ærvt). Nær jag var liten frågade han alltid "Vem sjunger den hær låten?", vilket har resulterat i att jag lært mig  sjukt många låttitlar/texter och artister.
Pappas favoritgodis ær Mambo, ni vet den dær fruktkolan?
Ska jag beskriva mænniskan med tre ord blir det: generøs, rolig och lugn (som en filbunke).
Jag ser honom inte som en mænniska med många ideer, men som en mænniska som rætt var det ær har fixat många av ideerna som jag inte trodde att han hade.
Ironisk och positiv på samma gång, lat på ett sætt men ændå inte.
Saker jag kopplar till honom: træskor, dåliga (roliga) skæmt och att han alltid stod med pannan lutad mot køkskåpen nær han diskade (innan han fick diskmaskinen!).
Pappa har gett mig så mycket glædje, så mycket att det ræcker till 20 livsførbrukningar. Tack før det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback