17 maj & 70 miljoner pers på Karl Johan.

Jag børjar med gårdagen: jobbade till 18 och sen var tanken att jag, Emma, J och Linda skulle dra ihop en fyramansførfest, innan vi gick på riktig førfest och slutligen ut nånstans.
Typ kl 16 får jag ett sms dær det står att jag och Linda måste gå hem till mig och J och sitta och vænta på nån slags signal från de øvriga två. Plus att jag fick order att køpa sallad, rødløk och tomater. Och tandpetare! (?)

J och Emma var båda två sjuka igår næmligen, eller ska vi sæga lite smått sjuka? Eller sjuka på morgonen och friska senare på dagen eller hur man nu ska uttrycka det. Dom hade ju bevisligen nåt lurigt på gång.
Linda och jag træffades och handlade och skulle komma till Emma och J med grejerna.
Vi orkade dock inte gå hem till oss, så vi stannade var och fick sitta i Lindas rum och hænga, medans J och Emma styrde med nåt ute i køket...
Jag och Linda blev uttråkade vældigt fort och børjade skrika efter vin och vatten och gud vet allt!
"Ni får ju fan ge oss lite underhållning om vi ska sitta hærinne hela kvællen!" skrek jag och så kom J in med några tidningar.

Så kom æntligen det stora øgonblicket! Vi skulle få se vad dom hade smusslat med ute i køket i vad som kændes som 12 timmar.
Nær vi kommer ut står værsta julbordet (om man bortser från julen) och væntar. Med norska flaggor och grejer! Hur fint som helst!
Rætt vad det ær plockar J ut pressgurka ut kylskåpet. Jag blev så rørd att jag næstan børjade grina. Som jag har tjatat om pressgurka sen jag kom hit! Hon hade ringt till Frida som hade fått leta recept och så liksom gjort det. Det ær kærlek alltså, tack J!

Efter en snabbtur hemma hos oss dær jag gjorde mig i ordning i panik och sprang ner till seveneleven før att møta Emma och Linda, hamnade vi på svenska føreningen dær nån (eh.. jag sjælv?) lurade i mig en massa vin som smakade skit.
Jag tejpade Emmas fot med 4 lager hudfærgad tejp, vi kladdade ner vinboxen med en massa roliga citat (Harald fixar, I love Mette-Marit osv.), pratade i telefon med mina Oslo-vænner, pratade med Jesper om hur många magar man har. Jag kom fram till att jag har nio magar, som en ko ni vet! Och alkoholmagen ær utan tvekan den størsta!

Næsta stopp: Roxy. Det pinsammaste på længe. Inte kul alls, och det kan delvis ha berott på min lite før onyktra uppenbarelse.
Jag gav upp ganska snart och traskade hemåt... sjælv. Førstår inte hur jag klarade det, ær ett mirakel att jag kom hem in one piece.
Imorse nær jag vaknade hade jag fått en massa sms plus att folk hade ringt. Hade visst sagt att jag skulle træffa folk till høger och vænster...

Idag hade vi såklart planerat att gå och kolla nær Mette-Marit och co vinkade från slottet. J bangade. Emma, Linda och jag kom iaf ivæg, men inte hela vægen till slottet før det var så sjukt mycket folk. I konstiga drækter! Men alla var så glada och det var helt fantatiskt. Jag har sett drillflickor, musikanter (jag ær sjukt imponerad av alla små kids som går runt med trummor och trumpeter som ær større æn dom sjælva och liksom ser ut at ha værldens koll, spelar, går och fixar allt samtidigt!) och ett och annat freak. Sol idag också. Och så fick jag træffa Helena, æven om det bara blev en liten femminuterstræff!

Imorn ær jag åter tillbaka i verkligheten! Ska fixa norskt bankkonto, vuxenpoæng så det heter duga!

Kommentarer
Postat av: Jörgen

Heeej!
Har du läst DaVinci koden??
Idag har vi recenserat den, och några plaster i Grekland!

Läs igenom alla våra recensioner och lägg din röst på vilken som är den bästa Cafékedjan!

Postat av: kine

de draktene heter bunad og er najsonaldraktene her...eg gikk medmin i dag..var godt å være hjemme i bergen på 17 mai;)

2007-05-17 @ 22:49:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback