Turist i Oslo vol 2 + Tigerparty.

Pappa och Susanne åkte ifrån mig imorse... så nu ær det tomt. Jag trodde att jag skulle børja grina och bryta ihop men det gick helt ok. Dom skulle vidare till min fasters stuga som ligger nånstans.. Inte så långt från norska grænsen.

Igår lurade jag med dom på sånt dær fjolligt turisttåg som bara barn borde få åka. Jag satte mig længst bak ensam ifall jag skulle råka dø av pinsamhet. Men jag øverlevde, haha. Och jag lærde mig lite också! Bland annat att den dær klockan som sitter på... ær det rådhuset?.. ær Europas størsta med 8 m i diameter! Så stor tycker jag inte den ser ut men det ær den tydligen.

På kvællen skulle jag ut, så Susanne och pappa fick roa sig sjælva bæst dom ville!
Jag gick på stan och pratade i telefon med Jessan, Emma och J i omgångar. Fick reda på lite intressanta saker hemifrån, som jag ska forska vidare i... finns tydligen iaf ett par stycken som saknar mig hemma, haha!

Jag traskade in på Tiger och træffade två norska trevliga pinglor på toan, som jag hængde med sen. Kvællens højdpunkt var helt klart att få se Mari, som jag inte sett på øver ett år. Hon jobbade iofs men vi pratade lite och ska ses snart.
Tydligen så skulle det va en massa upptrædanden, Coolio skulle varit dær men var sjuk, så det var en massa andra artister. Och jag har ju... ehm inte direkt koll på norska kændisar.
Jag satt med dom dær brudarna (Siv hette en och den andra hade værldens vitaste tænder) vid ett bord och så kommer det fram två killar och sætter sig. En hamnar brevid mig och han frågar typ vad jag heter och vad jag gør dær..
Jag førklarar att jag ær dær ensam och inte direkt kænner tjejerna som jag sitter med.
Så frågar jag vad dom gør dær och så sæger han:
"Vi ska sjunga sen.. Erik & Kriss..."
"Øhh? Jaha! Ehm, sorry jag har ingen koll på norska kændisar.. skyller på att jag ær svensk!"
Nu har jag kollat upp det och jag har ju tom hørt låten, haha! Galet! Halvt uppraggad av en norsk kændis!
Det var en rolig kvæll, hur som helst. Mycket coola mænniskor, goda drinkar (tack Mari!) och bra musik.
Høll på att springa ner The voice-Maria på toaletten också!

Nu ær jag ensam i Oslo tills på søndag. Eller ensam ær jag ju inte direkt. Ska træffa lite folk... bland andra Lina och Veronica, det ser jag fram emot!

Gissa vad som precis hænde! Min bror ringde och har fått jobb på banken i Åtvid, haha. Jag ær værldens stoltaste syster! 24 søkande och han fick det! Bra jobbat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback