2007: Gott nytt år!

Jaha så var det nytt år! Galet.
Befinner mig för tillfället på ett hotell mitt i Göteborg. Sitter i lobbyn och dom spelar Red hot chili peppers, livet kunde inte vara bättre, jag älskar Göteborg. Ska flytta hit nån gång, det har jag sagt sen jag var på Liseberg första gången när jag avr fem år eller nåt.

Igår kväll (nyårsafton) var jag faktiskt på Liseberg, i Kindstugan. Det var fem år sen min faster och hennes man gifte sig så dom hade fixat middag, trerätters, fördrink, snittar, massa godis, you name it!
Jag tror vi var 22 pers. Mycket trevligt! Jag hamnade kanten på ett av borden, med Susanne och Mattias, en kusin. Bredvid Mattias satt världens mest karismatiska människa, Annelie. Hon kände Peter, min fasters man eftersom båda har varit poliser.
Hon babblade oavbrutet och var hur glad som helst. När vi skulle sjunga (fanns sånghäfte) hade hon inga glasögon och såg ingenting men sjöng ändå.
Efter middagen fick hon för sig att vi skulle sjunga den där låten om myran, ni vet. Det var bara det att ingen kunde hela texten! Hon ringde till en kompis som fick skriva ut texten från internet, och sen fick jag hjälpa henne att skriva rent.

Vi blev klara precis innan klockan slog tolv. Det var hur mäktigt som helst att stå uppe på den där kullen på Liseberg och kolla på alla fyrverkerier. Regnet öste ner. Champagnen blev utspädd om vi säger så, haha.
Jag försökte ringa till lite folk, men antingen fick jag inte tag på dom, eller så gick det inte att höra vad dom sa. Ska bli kul att höra vad alla har haft för sig när jag kommer hem på tisdag... Däremot daglade sms:en hela dan fram och tillbaka!

Efter tolvslaget var det dags för snittarna i köket och nån fick på en skiva med bara massa klassiker. Det blev ganska mycket vin till middagen och sen var det konjak, likörer och whiskey efter maten, så vid det här laget var det full rulle. Folk började dansa i köket (pappa var som vanligt värst, haha). Kristoffer och jag skrattade så tårarna rann. Mattias var inte sen att hänga på dansen och snart fanns det ett dansgolv att tillgå.

Vi lite mer "unga och fräscha" spelade poker. Jag är egentligen värdelös på det för jag fattar ingenting. Men i början så hade ju hur mycket marker som helst och ledde stort. Jag förvandlas till en gambler såfort jag spelar poker, så efter ett tag var markerna slut. Men kul var det!

Mindre kul var det där Kristoffer och jag bestämde oss för att gå hem. ÖSREGN!! Det verkligen pissade ner! Har inte sett så mycket regn på evigheter. Och vi hade inget paraply. Så det var bara att gå. Som tur är var det inte så jättelångt. Typ en jättelång uppförsbacke.
Kristoffer började skrika "ÖSREGN!" rätt var det var och så skrattade vi. Folk på andra sidan gatan undrade nog vad vi höll på med. När vi äntligen kom hem, efter 100000 liter vatten i håret, var det bara att hänga upp alla dyngsura kläder och sova.

Idag missade pappa och Susanne frukosten, fast vi ringde och väckte dom. Det blev nog ganska sent för dom igårkväll, antar jag.
Kristoffer och jag var däremot uppe. Frukosten var inte att klaga på heller.
När vi var klara där sov vi lite till och sen gick vi ner på stan en sväng, inget var ju öppet, men vi fikade lite. Självklart regnade det fortfarande!

Vi har precis varit och ätit på en restaurang som heter Johannebar. Jättemysigt. Johanna och jag var där i somras och åt också. Det ligger ganska nära där Cecilia (faster) och Peter bor.

Nu ska jag ta hissen upp 11 våningar. Gott nytt år på er!

Kommentarer
Postat av: johanna

Gott nytt år tjejen!! :D

Postat av: johanna

tack!! :) de låter som om du har haft det riktigt mysigt! =)

2007-01-02 @ 18:17:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback