Glasspromenad!

Jaha. Torsdag igen då.

Vaknade inne i Linköping efter gårdags väldigt romantiska middag, som Jessan (min date, haha) och jag åt på Burger King.
Kl var 06.15, den tiden jag brukar gå upp när jag ska börja jobba vid 7. Och jag kunde inte somna om! Helt sjukt. Vände och vred på mig ett par gånger innan jag satte mig upp och slänge ett öga på Jessan.
"Ulla! Vad är det?" snäste hon irriterat och jag skrattade och sa att det inte var nåt.

När jag stod och väntade på bussen hem, kom min gamla matte-lärare från gymnasiet, även känd som den bästa läraren jag haft i hela mitt liv... vi pratade och pratade och rätt var det var kom bussen. Jag hade noll koll på var jag hade busskortet, rev runt i jackorfickor och i min bamsestora väska.... och missade bussen. När den precis rullat iväg känner jag i bakfickan, och där ligger det förbannade busskortet! Bara att vänta en timme. Traskade upp till Carro & Jessan igen. Malle, Inger och Carro var där och åt äggmackor. Dom bjöd mig men jag avböjde och gick ner till bussen igen. Den här gången kom jag med.

För typ en och en halv timme sen fick J och jag för oss att vi skulle gå till Schell och köpa glass. Alltså pinnglass, typ GB. Det är 5 minus ute, och på vägen gick vi förbi Emma (eller ja, hon bor ju i huset brevid mig) och hon hakade på vår glass-expedition.
Halvvägs kom vi på att det stängde om typ 12 minuter, varpå vi halkade oss nerför Åtvids längsta nerförbacke, och levde när vi kom ner!
Jag köpte en Solero peach, tyckte det passade vädret liksom.
Brudarna mobbade mig för att jag åt så sakta. Hade glass kvar när vi kom till tågholken...

Kommentarer
Postat av: johanna

hej ullabulla! är det bra eller? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback