Nyårslöften?

Då var det snart dags igen! Nytt år, nya mål. Nyårslöften? Var ska man börja, vad gör mig lycklig? Ska jag göra som Jess, fem nyårlöften av vilka hon får bryta två. (Är det bra att börja nyårslöften med att säga att man får bryta dom? Eller räknas sånt som moget och självinsikt?)

Ska fundera lite mer på det där.. Har ju typ ett dygn på mig...

.
Idag har jag och Jessan fixat nyårsoutfit till mig, grymt nöjd är jag faktiskt, om man räknar in att vi hittade allt på mindre än två timmar.
Las Vegas-baluns på Platå.. som jag på senare tid utvecklat nån slags allergi emot, eller är det kanske så enkelt att jag har hittat kärleken till Platens efter alla dessa år?
Det blir inte lika mycket alkohol som på juldan, det blir fantastiskt sällskap av vänner från högstadiet (har hört rykten om frack, ska bli kul o se!) , det blir säkerligen en touch av ont i fötterna (mördarskor, åh så fina men ack så dumma!) och det blir för i hela världen fint väder, no rain på årets sista dag/natt/första natten på 2008?!)

.
På tal om 2008. Jag pratade med en tant på jobbet:
"Vi ses nästa år, ....!"
"Ja! 1988!" ropade hon tillbaka och jag bara skrattade och tänkte: you wish! 20 år too late! så fortsatte hon:
"Tänk att jag är född 1916!"

Bjuder upp med några härliga bilder från igår:

Js underbara björnbär- och saffrankaka! Den var mördande god, måste jag säga.

Här ser vi en stillbild från den tredje Harry Potter-filmen!
(Nu har vi sett fyra, för vi såg den fjärde ikväll. Då var det jag som bjöd på fruktsallad bestående av granatäpple, päron, kiwi, lime och honung... helt ok faktiskt, haha!
Johanna hade med sig varm o'boy (vi tittar alltid hos Emma), Emma fixade mashmallows och Zora kom med saffranskorpor. Världens kalas varje kväll!)

Nu ska jag lägga mig och sova. Ska va hos Lilian kl 9. Carro har förbarmat sig över mig, jag får åka med henne till LKPG imorn så jag slipper 530:n.

Och jag har färgat håret också! Brunt som vanligt, med lite koppar... som Jessan uttryckte det. Mörkare än det brukar va, men jag är så nöjd så.

Imorn kommer det en lista, om jag hinner! Håll till godo!

Pussar&kramar!/U.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback