Bysjö-kul.

Här sitter jag och det borde va vinter fast det känns lite som vår bara med en något kallare temperatur och kortare dagar.

Hittade lite gamla bilder från vår lilla tripp runt Bysjön (kan det va det fulaste namnet på en sjö man någonsin hittat på? JA, det kan det!) och blev genast på solskenshumör... 
 
Karla. Alldeles för länge sen vi sågs nu, hjärtat!

J, jag & Karla ute vid Adelsnäs.
 
Mitt i en skrattattack. (Det verkar mest som att det är jag som har kul?!)

Vi ser den här lilla grejen och jag säger: "Vildmarkshotellet i Åtvidaberg!".

J klättrar.

Oseriösa vandrare.

.
Igår kväll var vi hos Siri, min morfars brors fru. 85 bast och coolast i stan är hon. Rolig som få jag känner, galet söt och att människan orkar! Hon gör så mycket mat att hälften vore nog och bor kvar i sitt hus och tar hand om allt och nu hade hon sålt bilen och är ute och går hela tiden.
Siri och Alva, min morfars syster, kan va dom fräsigaste tanterna jag träffat. Rappa i käften är dom, kommer ihåg en gång när vi var hos mormor, dom tre och jag. Jag skrattade oavbrutet.

Full rulle hos Lilian hela veckan. Idag sa hon: "Du kan va ledig imorn!" och jag sa att det behövde jag inte. (Hon har 31 (!) beställningar tills imorn och hon är ensam. Eller Angelica, hennes dotter var där idag också. Vi hade sjukt kul och hon ska bli musiklärare, och förklarade en massa musikgrejer för mig. Typ körsång och hur högt Mariah Carey egentligen kan sjunga, fyra oktaver tror jag det var.)

Nu ringde Lilian för typ tio min sen.
"Kan du jobba imorn?"
"Ja."
"Kan du börja åtta?"
"Ja."
Bara att sätta klockan på sju! Sen blir det en tur till stan...

.
Det händer nån nåt och så helt plötsligt inser man vad man har och hur fort det kan försvinna, det mest självklara. Jag önskar mig en sak i julklapp och det är inte ens en sak. Bara att det ska bli bra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback