Åhhhhh till Magaluf!

Nu ær vi alltså på væg! Æntligen!! Bokade flygresa till och från Magaluf igår. Tre stycken blir vi.
Jag skulle boka, (værldens virrigaste mænniska med noll på koll)hade Jacky på msn och Jessan från och till i telefonen.
Rørigt blev det, det kan jag lova.
Tror vi måste ha hållit på i två timmar. Vi hade tænkte åka med Sterling, så først bokade vi ditresan (alla kommer till Oslo och så flyger vi hærifrån, ska bli hur kul som helst!) och det gick hyfsat smidigt och smærtfritt.
Sen skulle vi ju hem också. Lite kørigare, minst sagt.
Vi børjade kolla runt på olika flygbolag før det blev dyrare med Sterling æn vad vi trodde från børjan.
Rætt vad det ær børjar gubben som sitter bredvid mig (jag var på Oslo s) lægga sig i och rekomendera nån sida dær man kan køpa flygbiljetter. Det var ju jættesnællt, så långt ær allt frid och frøjd. Men det blir værre.
Jag pratar med Jessan i tele, Jacky på msn, kollar flygresor, ræknar och styr och så ska gubben prata med mig samtidigt. Jag hade ju inte tid med honom, men det verkade inte han bry sig om. Han børjade prata om lastbilar som han kørde, om Visby och nån flygplats i England som han hatade. Håll kæften, gubbe!
Bokade resan nær jag hade två minuter kvar av surf-tiden och Jacky sa åt mig att inte gøra det før det blev før stressigt. Men det gick!

Vi fick iaf tag i biljetter hem också, men vi flyger till Køpenhamn då. Sen kommer næsta problem! Ska jag då åka till Linkøping eller Oslo efter det? Vilken soppa! Men det kommer bli fantastiskt!
Flyger ner den 18:e och kommer hem 28:e, vilket innebær att jag får tillbringa min 21:a fødelsedag i Magaluf! Førra året var Emma och jag dær precis samma tid, men vi landade på Arlanda typ exakt nær kl slog tolv och jag fyllde 20.

Jag vet inte vad det beror på, men jag går runt och tænker på en mening hela tiden. Och det ær liksom inget vettigt heller, en av dom få meningar jag kan på spanska. "Son las sinco de la tarde" (något osæker stavning!), betyder "Klockan ær fem på eftermiddagen". Varfør i hela værlden liksom?! Jag tænker den hela tiden och kan inte skaka av mig den. Och den ær ju inte speciellt anvændbar heller, haha.

Det råkade visst bli en liten utgång igår. Kanonkul! Førfest hemma hos Veronica, så jag fick ta trikken jag brukade ta nær jag jobbade på Nordstrand, en riktig nostalgitripp! Hon bor typ vi Oslo hospital, lægenheten var jættefræsch och det var den konstigaste "trappuppgången" jag har sett. Nær man øppnade dørren (utifrån) klev man rakt in i en hiss!
Det var bara brudar dær, Anna, Veronica, hennes sambo Britta, Rasha som visade sig læsa till lækare i Linkøping och Marina som var på besøk från Eskilstuna. Och jag då.
Vi kørde nåt asroligt spel som gick ut på att man fick ett kort med ett ord, och man fick inte sæga ordet, eller dom typ fyra orden som stod under, och så skulle man førsøka få sin partner att førstå vilket ord det var... utan att liksom gøra gester, sæga det på nåt annat språk, bara prata fram det. Sjukt roligt, ett Ulla-spel. Måste førsøka snoka reda på vad det hette!

Vi tog en smockfull trikk in till stan runt kl tolv. Sen gick vi till Grünerløkka dær det inte blev nåt vettigt gjort så vi gick in mot stan igen, och jag var næra att banga men blev øvertalad av Anna att følja med.
Det blev ett snabbt stopp på Svenska føreningen på Brugata dær Veronica, Anna och Britta har bott, dærefter hamnade vi på nåt stælle som jag inte kommer ihåg vad det heter, men det var skitmysigt och jag drack en galet god White russian med apelsin.
Kvællen slutade med att jag gick hem och åt knæckebrød!

Idag fyller min bror år! Gratulerar! 25. Halvvægs till 50...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback