Städat intryck.

Eh.. hej!
Det här är ju liksom premiär-blogginlägget så jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på...
Idag har det varit full rulle från kl 06.45 när alarmet gick imorse och ända tills nu.
Jag tog cykeln ner till Lilian (jag har praktik hos en gammal jobbarkompis som ska öppna en blomaffär) och där blev det fotografering och intervju och hela köret, men det var mest Lilian som skötte snacket, för prata det kan hon, människan! Jag fick ha en ros i håret som Lilian typ försökte knyta fast i mitt öra, men den ville hellre ligga på min axel, haha.
När vi var klara där nere skulle Lilian till Örebro och jag cyklade hem med rosen instoppad i min halsduk. Så underbart ljuvligt fantastiskt väder det har varit idag! Helt otroligt. Jag ville liksom bara åka och bada eller nåt, men det kanske är lite sent eller? Det snöar ju i Norrland!
Pappa ringde vid ungefär halv tolv, och då började jag städa mitt rum, och jag har aldrig städat så länge i hela mitt 20 år och 28 dagar långa liv! Jag kan inte förstå var det tog sån tid! Om man räknar med några små avbrott har jag nog städat ungefär sex och en halv timmar! Nu är mitt rum i och för sig så fint att jag ... tror aldrig det har varit finare... eller mindre dammfritt!
Man hittar ju så mycket kul när man städar också.. En massa gamla biljetter hittade jag, en från Londons tunnelbana, en biobiljett från den där franska filmen jag såg själv, ett mynt från Sri Lanka, en massa gamla tidningar (jag kan inte slänga tidningar!) och en massa kort från min 17-årsdag! Skitkonstigt. Och roligt.
Ikväll satte jag på mig en kjol jag inte haft sen jag var i Magaluf andra gången i somras, och en av fickorna, det är jättestora fickor, hittade jag sand! Sand från Magaluf-stranden! Så underbart och samtidigt sjukt jobbigt, jag skulle åka tillbaka vilken sekund som helst om jag bara kunde.
När vi ändå är inne på Magaluf-temat: Jacky skickade sms och berättade att hon och Jossan och brudarna bokat reunion. Jag ringde, men hon jobbade så hon ringde upp lite senare. Så nice att höra hennes röst!
Nu senast har jag kollat på Idol.. jag hoppas Cissi och Snygg-Erik går vidare. Och som reserv: Natalie.
Nu ska jag ut och promenera medan jag vänar... Take care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback