Ulla leker kock.

Dagens höjdpunkt: Jag har ätit fajitas! Herregud, jag till och med lagade det själv, med hemmagjord guacamole, eller hur det nu stavas! Blev skitbra, men inte i närheten av La bodegas variant!
Det har varit en helt ok dag, har hängt hos Lilian hela dagen. Igår däremot var hela världen totally crazy. Lilian kom och hämtade mig kl 06.00 och så åkte vi till ÖTH i Linköping och hämtade blommor. Vi snittade typ hela dagen och framåt eftermiddagen var vi skittrötta båda två och allt bara spårade ur.
Det började med att det ringde i telefonen, och Lilian lyfte på luren och sa "Bettans...." varpå hon kom på sig, såg ut som ett frågetecken, var tyst några sekunder och la på. Hon tänke liksom inte på att det var nån i andra sidan luren. Jag har nog aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv. För er som inte vet, Lilian har jobbat på Bettans innan hon sa upp sig.
Efter ett tag skulle vi åka till Willys och köpa mineralvatten, och så fick Lilian för sig att köpa sockerfria kakor till mig också, eftersom jag har diabetes. När vi stog ute på parkeringen bara slet hon upp en flaska ur sexpacket och klunkade, räckte mig en och jag gjorde likadant. "Jag får så ont i magen när jag inte dricker tillräckligt" sa hon. "Jaså? Jag brukar få ont i huvuvdet." svarade jag och så utbröt nästa skrattattack. Lilians sambo Stanley höll på att bli tokig på oss när vi fikade, för vi skrattade åt precis allt. Grej på grej vi gjorde var så kul. (Eller inte. Det berodde nog på att vi gått upp alldeles för tidigt.)
På kvällen tog jag bussen in till Jessan och Carro, där det bjöds på tacos och vi pratade igenom deras Sthlmss-helg och kollade på bilder på stureplan.se. Dom hade ju varit ute samtidigt som massor av kändisar, och inte ens vetat det!
Brudarna följde med mig och städade på Jessans jobb, vilket numera är mitt del tids-jobb. Typ två timmar i veckan. Vi hade skitkul och jag hade med mig en massa nördia gamla 90-tals-skivor. Blanda annat lyssnade vi på S club 7, det kan liksom inte bli mer ocoolt.
Vi var färdiga typ vid 12 eller nåt, och då gick vi hem och bäddade ner oss alla tre i Jessans dubbelsäng.
Självklart missade jag bussen hem idag. Satte om klockan på 10.15, men jag trodde jag satte den på 09.15, för bussen (som senare visade sig vara ett tåg) gick vid 10.12.
Jag borde borde borde verkligen plugga spanska nu, har prov på torsdag.. Men jag orkar inte riktigt. Ska väl krascha vilken sekund som helst. Adios!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback