100 höjdare?!

Back in Åtvid efter en mycket lyckad helg i Linköping.
Vad hände? Minnet är lite smådimmigt från i lördags, men jävligt roligt var det! Jessan och Carro skulle på Make up store-visning på BK, så jag var hemma och kollade på tv, dom skulle ringa när det började dra ihop sig.
Precis när jag höll på att gå igenom deras garderober ringde Jessan och sa att det var dags för förfest, och jag hade inte ens duschat än! Stressade halvt ihjäl mig och Carro och Jessan ringde varannan minut. Som Carro så fint uttryckte det: "Vi saknar dig! Kom fort! Vi saknar spriten! Men... eh, vi saknar dig mest!  Skynda!".
Blandade ihop Jäger och cola light, glömde limen och drog iväg till förfesten som var hemma hos Dan, som bor i BK-uppgången. Där var alla redan rejält i gasen och jag var fortfarande totalt sober, så det var bara att hinka. Lisa och jag drack Galliano och Fanta fläder, skitgott! Lisas syster blandade också nåt som var jättesmarrigt!
I nån halvtimme blev det Roxette-allsång, innan jag utsåg mig själv till dj och spelade allt från Lenny Kravitz "Again" (såååå bra!) till Justin Timberlake.
Jag, Lisa, Dan och Jonas, pokerspelaren, kom sist från förfesten och när vi skulle in på BK hade jag världens tur för Jonas betalade för mig så jag slapp visa leg och kom in.
Väl inne var det världens houla balo, Lisa och jag gick runt och frågade folk efter en femma, för vi hade bara fem spänn på oss och vi behövde en tia till garderoben. Tillslut fick vi tag på en, och så träffade Lisa nåt gammalt ragg och försvann, så jag ringde till Jessan, och hon och Carro var på Platå helt plötsligt, så jag traskade dit.
Där var det om möjligt ännu mer houla balo, och jävligt trevligt! Jag lyckades med den underbara bedriften att snubbla över en kant på dansgolvet, och dök in i värsta folkmassan! Haha. Galet. Skrapsår över hela knät.
När dom stängde klockan tre hade Carro gått hem för länge sen, och jag och Jessan stod och pratade med folk och jag var tvungen att få tag på Lisa för hon hade min garderobslapp. Men jag hittade inte Lisa, men däremot Lisas syster, Stina. Jag ringde Lisa men hon hade redan gått hem med min lapp så jag fick ta Lisas jacka, som Stina av nån konstig anledning gick runt och bar på.
Vi träffade Jessan inne på Hakepi där hon satt och åt kebab. Vi slog oss ner och jag fick för mig att måla mina lila naglar med ett knallgult nagellack som Stina fått på Make up store-visningen. Kids, don't try this at home! Lila + knallgult = snorgrönt.
När Jessan och jag började gå hemåt fick vi med nån kille och lagom när vi kom till Nationeras hus, drog jag igång en tuggummi-tävling med tuggummi:na som jag hittade i Lisas jackas ficka. Tävlingsreglerna var enkla: den som spottar sitt tuggummi längst vinner. Jag tror att killen vann faktiskt.
Rätt vad det är kommer en man spatserande förbi och sätter sig på bänken som jag sitter på. Han blöder näsblod och har en massa tatueringar. Han säger att han varit i slagsmål och jag frågar " Är det där en rabarber som du har tatuerat på armen?". Det såg verkligen ut som en rabarber! Efter det utbröt skrattattack. Jag skrattade så jag grät och grät och grät. Jessan sa efteråt att den där killen vi gick med hade sagt följande om mig: "Vilken orginell brud... Hon skulle kunna va med i 100 höjdare!".
Jag vet inte om det är en bra eller en dålig grej? Det var sjukt kul iaf.
I går, söndag, hade vi som vanligt skvaller-verkstad hemma i Jessans dubbelsäng. Vi blir alltid så galna på söndagarna i den där sängen. Det är som att den lockar fram det tokigaste ur oss varje söndag!
Framåt eftermiddagen drog vi på oss mys-outfits och gick till McDonald's och åt. En perfekt söndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback