Ge mig en mirakelmedicin!

Hjälp. Hjälp hjälp hjälp.
Jag är sjuk. Och jag får absolut inte vara sjuk nu.

För jag har fått "ett litet jobb", eller jur jag nu ska uttrycka det. På måndag börjar jag på Stolplyckans servicehus. Ska bli askul, jag gillar gamlingar, och dom brukar inte direkt ha nåt emot mig heller...
Men jag vill ju inte stövla in där och sprida värsta smittan det första jag gör!

Imorn, ska jag stå och sälja kransar och grejer på en marknad i Bersbo, och det lär jag ju inte direkt bli friskare av....

Gud vad jag klagar, jag får ju ge mig! Snart. För jag ringde Liza nyss och Stina svarade, och dom ska ha galej imorn och det vill jag ju inte missa. Men jag måste nog det om jag inte vaknar och är frisk som en nötkärna imorn (hoppas hoppas!).
"Men du behöver ju inte dricka nånting, kom bara in och häng" sa Liza.
"Jag kan ju sitta still i en fotölj hela kvällen och bara hosta på alla smitta ner dom" sa jag.
Får se om jag orkar, jag skulle jättegärna!

Nu slutar jag klaga! Hoppas ni mår bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback