Hem kära hem.

Oj. Den här dagen sprang ju iväg snabbare än Usain Bolt.

Jag har haft mycket för mig.

Vaknade hyfsat tidigt.
Läste Corren och åt frukost.
Drack te.

Ringde runt lite.

Satt ute på trappan i solskenet med ett duntäckte runt benen och läste en sjukt bra bok. "Elva minuter" Paulo Coelho. Har läst 40 sidor och älskar den redan!


Cyklade ner till farmor. Hälsade på Siri (morfars brors fru) som bor i samma block som farmor.

Pratade med farmor. Farmor är ganska bestämd i sina åsikter, men för övrigt hur trevlig som helst. Idag sa hon bland annat:
"Ulrika, vad du än gör... inte en kille från Skåne. Jag hatar skånska!" Haha, jag älskar ju skånska!!

Innan jag åkte hjälpte jag henne att plocka vissna blommor i hennes blomsterkasse... (vad heter det på svenska?! Inte balkonglåda, men en stor version av blomlåda i trä, ni vet...)


Cyklade hem, stannade och hälsade på folk var och varannan meter.

Sprang runt golfbanan. Sjukt tungt var det, inte bra.


Min bror gjorde entré och så åt vi hela familjen. Grillat kött, potatisgratäng och en skön sallad.
Jag har skrivit det förr och jag skriver det igen; pappa, Kristoff och jag har exakt samma humor.
Exempel dumma saker vi pratade om ikväll;

1. Vi ska ut och plocka svamp imorn, kl 08.30 kommer K och hämtar oss.
"Men jag har ju inga stövlar här!" sa jag.
"Det går bra! Jag går i golfskorna!" säger pappa.
Supernörd! Seriöst, golfskorna i skogen på svampjakt?! Slutar aldrig förvånas.

2. Så sitter vi och äter och pratar om att min bror aldrig köper potatis. Så säger han typ:
"Här var det ett ben!" (i köttet alltså)
Och så blandar vi ihop det och börjar prata om benlös potatis.
"Jag ska fråga det nästa gång jag går i en matbutik; "Ursäkta, har ni benlös potatis?!"
HAHAHAHA! Det låter inte alls kul nu, men vi låg dubbelvikta över bordet av skratt.


Det blev mycket text det här. Hoppas nån fortfarande läser..?

Nu är kl 22 och jag ska gå och lägga mig och läsa. Upp med tuppen, 08.00! Vad hände där? Jag har ju semester!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback