But I ain't laying down, baby. I ain't going down.



Jag hade aldrig kunnat skriva det här jag tänker skriva nu, för... säg ett halvår sen.
Jag var för trasig då. Men varför nu?

När jag fyllde 25 i augusti... kommer insikterna springande på löpande band vid en viss ålder?
Allt blir klarare, både vilka jävla idioter det finns på den här planeten, och hur lite man behöver dom.

När folk ljuger dig rakt upp i ansiktet, är det då man lär sig förstå livet? Är det då man inser att fan, sådär ska jag aldrig göra. Aldrig.

Och så börjar man hugga av delar av sig själv, skala av, öppna upp, dra av och försöker hitta kärnan som finns längst därinne. Den som legat där så länge att man glömt bort hur den ser ut, vilken form den har och hur den känns.

Som att spränga en ballong. Som att slänga ett glas i väggen.
Förlösande.

Jag slutade väl egentligen bry mig om vad folk tycker om mig väldigt tidigt. Nu fullständigt skiter jag i det. Jag gör som jag vill.

Och i helgen sa nån; "Hon kan ju inte gå en meter utan att bli uppraggad!". Det här är inget skryt eller pepp-talk jag har med mig själv.
Förr eller senare måste man inse sitt eget värde också. Och även visa det för andra.

Nu tänker jag aldrig tillåta mig själv att låta hela världen och min existens hänga på en sak. Det är för farligt att fokusera för intensivt ibland. Och jag vill ju ha kul också.
Jag har ju det nu. Live free och allt det där.

Det är då man kan byta nån som går ifrån en när man gråter till nån som är ärlig och säger: "Vilken het rumpa du har! Var har du gömt den egentligen?".
Och vet ni? Om det skiter sig, det är ok. Det gör inget liksom. Jag skrattade ju hela tiden det pågick i alla fall.

Så kommer sanningen rullande då. Jag är fortfarande kanske lite för rädd för mitt eget bästa, men det förlåter jag. Så långt jag kommit nu. Så mycket starkare, lite mer vattentät, lite mer bulletproof.

I've got an open door, it didn't get there by itself, som hon sjöng, Annie Lennox. Bring it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback