Bra jobbarkompisar är det bästa som finns.

Jag tycker verkligen om Anette, min nya jobbarkompis. Jag har fått åka med henne hem efter jobbet två gånger.

Första gången var hon först tvungen att stanna och köpa sina "allergicigg" (tydligen dom svagaste cigg man kan röka..) och så åkte vi. Hon skulle röka samtidigt, men vi hittade ingen tändare så vi fick stanna (lite kors och tvärs vid ett rödljus) så hon kunde hämta en tändare i bagaget, haha!

Idag skulle jag åka med henne igen.
Vår andra jobbarkompis Silje (kassadame från bemanningsbyrå) hade kört slut på sin besin, så vi tryckte in oss alla tre i Anettes bil och åkte till besinstationen på Säter och tankade i en femliterstank som Silje lånat av vår chef.
Jag skrattade hela vägen. Anette berättade bland annat att hon köt sin bil över telefonen, utan att varken se eller provköra den.

"Han säljaren blev tokig på mig, han hade aldrig upplevt nåt liknande! Jag ringde och sa "Jag har inte tid att komma och hämta bilen heller, så jag skickar en annan kille!" Bilen var nyproducerad och jag bara köpte den! Jag trodde den skulle ha fem dörrar, men när jag fick den fick jag se att den bara hade tre!"
Haha, hon är helt knäpp!

Vi skjutsade tillbaka Silje till jobbet och så körde hon mig hela vägen hem. Fantastiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback