Elvebakkenrevyen 2011. Punktum?

Jag var och såg Elvebakkenrevyen ikväll. Min jobbarkompis Björg var med. Kalaset kostade 125 norska riksdaler. Jag hade betalat 500 för biljetten, no kidding, så bra var det.
Vilka fantastiska prestationer! Av skådespelare (Björg, bland andra!), sångare, dansare, musiker...
Satt dubbelvikt av skratt nästan hela föreställningen, ville typ grina när det var så slut för det var så bra!

När dom var klara, såg jag att Björg kom ut på scenen igen, så vinkade hon ner mig så jag fick hälsa. Duktiga Björgis!

Sista föreställningen är imorn, kan ni gå (vet inte om det finns biljetter, jag skulle gärna gå igen!) så do it!

Efteråt kände jag mig så upprymd att jag inte ville gå raka spåret hem. Gick först till Deli och köpte sushi, hamnade bakom
den här snubben i kön.

När jag var klar på Deli ville jag fortfarande inte gå hem. Så jag gick århundradets omväg över Youngstorget, över Karl Johan... massa folk ute och det var liksom vår i luften fast kallt.

En gatumusikant spelade "Hallelujah" och det var så fint! Jag liksom landade i mig själv, totalt motsatt känsla från i söndags när jag gick och gick bara gick vilse i min egen hjärna.

Ringde Carro, hon svarade inte.
Ringde Jess och pratade med henne. Dom skulle till Charken. Jag ville ju såklart åka hem och följa med, men det kändes helt ok att va i Oslo.
"Kom hem snart! Du vet var vi bor... ditt andra.... ditt tredje hem menar jag!"


Så gick jag förbi det här skyltfönstret. Norges lover. Jag läste Norges lover, alltså lover som i älskare. Haha! Skrattade hela vägen hem åt mig själv!
Jag är Norges lover, jag älskar (med) Norge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback