Mette-Marits pappas korvbegravning.

Ibland roar jag mig med att läsa riktigt gamla blogginlägg jag skrivit för evigheter sen. Nu snubblade jag över det här, som jag skrev i april 2007, när vi precis flyttat till Oslo första gången. Lika jävla kul än, när jag tänker på det... enjoy.
.

Mette-Marits pappas korvbegravning!

.
Kortversionen av det roligaste på længe:
.
Emma, J och jag sitter och degar hemma hos Emma och Linda. Sjukt trøtta allihopa! På nåt sætt børjar vi prata om att Mette-Marits pappa har døtt. Vi tænker ut en skvallertidningløpsedel:
.
"Påsken i tårar"
.
Och eftersom vi numera ær ganska kænda med den norska kungafamiljen (pratar om dom i snitt 50% av den vakna tiden) døk det upp några frågor.
.
1. Var befann sig Ari Behn vid den aktuella tidpunkten?
2. Vem var barnvakt åt Mette-Marits barn under den pågående begravningen?
3. Var kung Harald och drottning Sonja nærvarande?
4 a. Vilka psalmer sjøngs?
4 b. Vem sjøng?
5. Var hølls mottagningen efter begravningen?
6. Jordfæstningen?
Och så den roligaste:
7. Var det valfri klædsel?
.
Den sista frågan gjorde hela vår kvæll skulle man kunna sæga. Jag sa att på min begravning ska folk banne mig inte ha svarta klæder och sørja! Alla måste ha gula klæder, senapsgula såklart!
Så ångrade jag mig och sa att alla var tvungna att klæ ut sig till korv i brød. Korv i brød, hamburgare, eller kebabrulle.
Emma: "Pizza då?"
Jag: "Hur fan klær man ut sig till pizza?!"
Vi skrattade så vi græt. Det ær sækert mycket lættare att klæ ut sig till korv och kebabrulle æn till en pizza, liksom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback