Lättskrämda töser.

Igårkväll var jag hemma hos Knut och tittade på hans fantastiskt söta "lånekattunge" Maskot. En stor hårboll med världens plattaste face kanske låter lite osexigt, men så fin! Hon (eller hur var det nu..?) började leka med mina skosnören direkt när jag kom innanför dörrn. Galet gullig!
.
Hur som helst, när kl var 02.16 ringde J. Hon var i upplösningstillstånd och viskade:
"Du måste komma hem. NUUUU! Det är nån uppe på ditt rum, vi hörde dörren knarra och nån gick i trappan!! Nettan och jag har låst in oss i hennes rum, vi vågar inte gå ut. Nu kommer du hem!"
Hon lät helt skräckslagen och jag pratade med Nettan också. Livrädda båda två. "Ring polisen!" sa jag, men det ville dom inte.
.
Så jag gick. Det regnade såklart. Mitt i natten gick jag!
.
Väl hemma stammade både J och Nettan. Jag traskade raka spåret in i köket och fick tag i en taggig brödkniv. Kanske inte världens bästa eventuella mordvapen, men man tager vad man haver. Så öppnade vi dörren till mig (skjutdörr) och ropade "Hallå?!" några gånger innan Nettan tog täten uppför trappan.
.
Tomt. Haha! Inte en jävel. Allt kaos för ingenting!
.
"Vi sover i samma rum! Jag tänker inte sova själv." sa J.
"Men jag kan sova uppe hos mig, sov ni i Nettans rum!" sa jag.
"DET GÖR DU INTE! Aldrig i livet."
Så det var bara att lägga sig i mitten mellan töserna. Var uppe och kissade och då hörde jag en klocka ticka, det skulle jag ju aldrig ha sagt.
"VI HAR JU INGEN KLOCKAAAA!" skrek töserna i spökpanik.
.
Summa summarum: nattens skönhetssömn blev alltså tre timmar lång, inlåst i ett rum med mina sambos.
Nu då? Trött är bara förnamnet, trots en hel del sömn på den åtta timmar långa bussresan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback