Kan ni inte sova får ni nåt att läsa här:

Vilken svordom använder du mest?
Fan. Och jävla i meningar.
Äger du en Ipod?
Två stycken just nu fungerande och sen har jag fyra-fem gamla i en låda. Den bästa var min första, som vi lyssnade på på Mallis klippt hela tiden. Arild spelade Elvis nonstop. Jag grät när den gick sönder, haha.
Hur många resväskor äger du?
Två. En stor silverfärgad och en svart weekend-size.
Använder du flip-flops?
Jag tycker det är typ det fulaste som finns i 9 fall av 10, men det händer när jag är utomlands.
Var köper du dina matvaror?
Närmaste matbutik. Vanligtvis Kiwi Fredensborg i Oslo. Är jag i Sverige blir det Willys och Ica cirkus varannan gång.
Skulle du hellre ta bilden eller vara med på bilden?
Ta den tror jag. Jag är extremt ofotogenisk, haha!
Vilken var den senaste filmen du såg?
Svinalängorna igår på bio. Den kostade mig ett par tårar, om vi säger så.
Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
En riktigt fet resa till mig och mina bästa vänner.
Har någon någonsin kallat dig lat?
Inte vad jag kan minnas.
Vilken är världens bästa artist/grupp just nu?
I blame Coco eller Florence + the machine.
Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall vad?
Flera stycken faktiskt. Men jag är väldigt bra på att hålla hemlisar!
Vad åt du till middag senast?
Kebabsallad hemma hos min bror. Way över förväntan faktiskt!
Använder du huvtröjor?
Typ aldrig. Äger nog bara en, Trippel 5 soul. Lila, very hightech-90's.
Kan du vissla?
Njaa.
Vem var den senaste som ringde dig?
Min moster.
Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält?
Allt! Älskar karuseller. Gärna upp och ner och bak och fram, bring it!
Tror du att folk pratar bakom ryggen på dig?
Ingen aning. Har dom inget bättre för sig kan dom ju göra det, kunde inte bry mig mindre.
Tittade du på tecknat när du var liten?
Mest hemma hos Karla. Hon hade varenda Disneyfilm! Min favorit var Törnrosa, jag ville se den varje gång jag var där!
Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?
Oj, jag vet inte vilket som är närmast faktiskt!
Hur många syskon har du?
En storebror.
Är du blyg inför det motsatta könet?
Det varierar väldigt.
Vilken film kan du alla replikerna till?
Ingen film tror jag inte. Däremot typ alla Sex and the city-avsnitt!
Äger du några band t-shirts?
Lars Winnerbäck, Bigbang, Macy Gray, Thåström, Justin Timberlake, I blame Coco (har faktiskt på mig den sistnämda just nu!). Tror det var alla?
När flög du senast?
I höstas, Stavanger-Oslo.
Hur många stolar står runt ditt köksbord?
I Oslo; fyra. I Åtvid; sex.
Pratar du några andra språk?
English.
Diskar du din egen disk?
Oftast.
Har du gråtit offentligt?
Ja.
Har du en stationär dator eller en laptop?
En av varje.
Försöker du alltid lära dig nya saker?
Ja! Har faktiskt märkt senaste månaden att jag frågar tusen frågor om allt hela tiden. Min pappa frågar jag mest just nu, han vet allt! Franska gardiner, romerska tal och framförallt musik: you name it, han kan det.
Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?
Nej, inte min pryl.
Kan du kasta macka?
Har inte provat på evigheter...
Har du någonsin varit på Jamaica?
Haha nej!
Vad har du med dig in på bion?
Godis! Och mineralvatten! Bra kombo.
Vad har du för väder?
Snön smälter! Eländet smälter!! Vår!
Har du en blogg?
Oh yes.
Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Svenska.
Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Oj vad svårt! Nån slags naturlig vänlighet tror jag. Jag blir hysterisk när folk inte reser sig på trikken om det kommer på en gammal tant tex. Ohjälpsamma människor är det osexigaste jag vet.
Vilken är din favoritdrink?
Rom&cola funkar alltid. Och vad som helst i cocktail-glas! Man ska bli lite överraskad när man köper drinkar på krogen tycker jag. När jag var ute med André i Oslo 2007 och beställde nåt trist sa bartendern:
"Får jag göra nåt annat? Jag ser på dig att du kommer gilla den!"
och så fick jag en drink med svartpeppar i, den var helt ljuvlig! Han hade stenkoll! Det var på Nichol, för övrigt!
Gillar du din boendesituation?
På sätt och vis. Skulle önska mig lite mer väggar. Och en walk-in-closet såklart! Och en balkong så jag kan odla lite. Annars ganska nöjd.
Vilken är din mammas hemstad?
Åtvidaberg.
Din pappas hemstad?
Same same.
Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Ungefär sju kanske åtta skulle jag gissa.
Är dina dagar fullbokade och stressiga?
No work akkurat nå, men en hel del folk att träffa! Men det är bara kul!
Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?
Ganska sällan om man bortser från när jag hade diabeteskänning!
Vilken är din favoritfrukt?
Just nu: sweetie.
Hur gammal blir du nästa födelsedag?
25! Det blir ett jävla party. Vi planerar redan och jag fyller i augusti!
Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Väldigt.
Tror du på liv på andra planeter?
Absolut.
Tror du att Gud är en man eller en kvinna?
Inget av dom, jag tror inte på nån gud.
Vad var det senaste du åt?
Sweetie!
Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller motsatta?
Vilket som.
Hur valde dina föräldrar ditt namn?
Haha, jag vet inte! Men mina mellannamn: Eva efter farmor och Agneta efter mamma.
Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Aldrig i livet!
Vilken karaktär från en film påminner dig mest om dig själv?
Amélie i "Amélie från Montmartre"! Världens bästa film, för övrigt.
Tycker du om att krama folk?
Ja! Ju fler desto bättre.
Äger du en digitalkamera?
Jadå.
Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Kanske fem gånger har (för mig helt okända) människor sagt att jag är lik Maria Andersson i Sahara hotnights. Hon är ju så jävla snygg att det är löjligt, så jag tror dom inte!
Stör det dig om någon säger att dom ska ringa men inte gör det?
Ja!
Vilka böcker, om några har fått dig att gråta?
Många, många. Men när jag läste sista två sidorna i "När oskulder kysser" av Per Hagman grät jag så mycket att jag inte såg vad jag läste och fick läsa om.
Vad är du allergisk mot?
Nånting, men jag vet inte vad. Har bara gjort ett enkelt allergitest, så jag måste ta ett till för att få reda på vad.
Får du dåligt samvete efter att du har ätit kött?
Nej.
Om du var född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Måste fråga pappa. Men det kunde lika gärna ha blivit Filippa som Ulrika, har jag hört.
.
Den här roliga listan har jag knyckt från min bästa kusin Elin, vill ni se vad hon svarade på frågorna;
http://elinmariaelisabeth.blogg.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback