Inlägg nr 1700: och jag är tilbaka där jag startade.

På Klövervägen i Åtvidaberg.

Tåget gick från Oslo cirkus halv åtta imorse.
Och grejen var, jag hade bokat med specifik sittplats för jag avskyr att behöva hålla på och flytta runt. Jag fick sitta till Arvika.
Då satt det ett par framför mig, jag satt ensam och så kliver det på en pappa med sin unge. Dom har platsen bredvid in, och en av parets framför.

Och då kan jag ju bara inte sitta kvar på min plats! Det liksom strider mot alla mina principer, det är totalt omöjligt för mig att låta ungen sitta själv framför pappan med en okänd människa!
"Jag kan flytta så ni får sitta tillsammans." sa jag.

Pappa blev mycket tacksam och jag flyttade fram ett säte. Och inser då att ena delen av paret nu sitter en rad framför mig.
HAHA!

Så då erbjöd jag mig såklart att hoppa fram en till så dom fick sitta ihop dom med. Så jag betalade 40 kr för att få sitta på ett ställe, och det sket sig redan första tågresan!


Resan gick för övrigt greit.
I Hallsberg väntade jag en timme, låg på en parkbänk i solskenet och läste "Jack" (jag blir aldrig klar fast jag älskar den! Bestämde mig för att jag skulle ha läst minst till sida nummer 300 innan jag gick av sista tåget, och jag hann!) och åt Payday som jag smugglat från O-town.


Emma mötte mig på stationen i Linkan, söta fina Emma-vän! Jag var vid det laget akut kissnödig, var en cm från att urinera på perrongen.
Vi hann prata lite, men så tog jag 530:n mot Åtvid och fick se Carro och Kitty ute på promenad genom bussfönstret!


Gick med väskorna från Krutkällaren, och var helt paralyserad av hur grönt det är här! Björken har ju fått blad! Skimmia i full blomst! Påskliljor! Och framför allt (överallt!) vitsippor! Så nydelig!

Pappa och Susanne stod på trappan och vinkade när jag kom. Så gick jag en tur i trädgården och tittade på alla lökar jag satte i höstas. Vissa blomstrar redan!

Jag har ikväll hunnit med att springa ett varv runt golfbanan, laga mat till pappa, Sus och Kristoffer.

"Vi ska ha VM i snooker hos Adam på måndag!" sa Kristoff.
"Vad betyder det?! Värdelös-mästerskapen?!" sa pappa.
Alltså, vi har exakt samma humor alla tre!

Telefonen har gått varm också. Pratat med farmor, Karla och Carro (som var med Jess också).

Nu: lägger mig i sängen med Jack. Dröjer nog inte länge innan John kommer också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback