Igår.

Pappa skjutsade mig ner till centrum för jag skulle slippa gå och därmed frysa ihjäl. Man kan ju inte betala med kontanter på bussen längre, så jag var tvungen att fixa värdekort!
Stod och trampade och väntade på bussen. Så insåg jag att kl var halv tolv och inte halv ett! Haha, så typiskt mig! En timme för tidigt var jag där!

Som tur var var det prisutdelning för nåt slags lotteri, så det var ganska mycket folk på byn. Pratade bland annat med en gammal klasskompis mamma (fick kram och hela köret, hon är så söt!), och en fd granne som jag tycker mycket om. Vinkade till min högstadie-mattelärare och hälsade på tusen personer.
Titta så mysigt vi har det i Åtvid!

Efter en timmes väntande kom jag äntligen i väg mot Linköping.

Carro, Jess och jag käkade lunch på Charken, världens godaste rödvinsås och fem av fem toasts!

Vi skulle tydligen åka och slänga en massa grejer på återvinningsstationen vid Tekniska verken.



Det var inte jättekul i 20 minusgrader! Tur att mina tjejer är så roliga att det blev övervägande kul i alla fall!

Lite senare på kvällen lagade vi mat, potatisgratäng och KÖTT (det du J!). Vi pratade om hur vuxna vi blivit, stod och lagade mat och drack vin istället för att sminka oss i panik, hinka alkohol och sen gå ut.



Buss hem vid halv tolv, ett däckat fyllo åkte med, annars lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback