00.04

Resten av kvällen blir det candlelight och bokläsning. Här är tour of the hour:

2 februari redan, sinnessjukt! Imorn ska jag plantera paprika i dom små vita krukorna (och en större som är svart!)


Bilderna har ni redan sett.
Digital fotoram längst fram.
Tre små ljuslyktor som jag köpte på Sri Lanka.
Lång ljusstake som jag fick på juldan ett år när jag och tjejerna körde julklappspel.
Bollsljusen fick jag i julklapp av min kusin Elin för många år sen.
Posten-spargris, fick jag på julklappspel med min gymnasieklass! Älskar den! Det är väldigt kul också, för min bror jobbade på Posten innan han började plugga.
Massa sladdar.
Massa cd-skivor på väggen.


Ser ni vilket skämt jag är?! Jobbar med blommor och har inte ens en passade kruka till mina enda (!) växt! Haha.(Har en som skulle passa men den har jag tidningar i...)
Iaf, här ser vi en massa fina lappar, brev och vykort jag fått. Sparar allt, så skicka nåt till mig! Har en del i Oslo också, om ni saknar nåt..
Uppifrån på väggen och ner:
Vykort från Carro och Johnny.
Födelsedagsbrev från J.
Vykort från Liza.
Liten lapp från Johanna Conradsson.
Kines visitkort.
På byrån:
Brev (skrivet på ett gammalt kuvert) från Liza, står i en hållare som jag köpte i London 2005.
Flytta till Oslo-kort från Liza.
Inramat brev med målad elefant som åker motorcykel (internskämt) från Omi (och Arild).
Genomskinliga ljusstakar fick jag av Kristoff i julklapp. I den ena ligger en tag från Acne Jeans (hade stenar i den förut också, men dom har pappa och Susanne snott, haha!).
I den andra: tusen pennor.
Gula klockan fick jag när min mormor dog. Den låter nåt förskräckligt så jag har den aldrig igång, men visst är den fin? Man skruvar upp den, så det behövs inget batteri!

Läser just nu: Elle interiör och "Efter oss syndafloden" av Stig Claesson. Den handlar om hans liv i Paris på 50-talet, klart läsvärd. Han kärar ner sig i en svart amerikanska, ritar en massa (som man får se) och dricker öl och målar ett trappräcke på en bar väldigt blått.

God natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback