Alarmet gick 07.45.

Det var länge sen, jag brukar alltid ha klockan på nio nu när jag inte gör nåt vettigt av min tid.

Idag var jag tvungen att komma upp och ringa diabetesmottagningen i Linköping. Dom har telefontid åtta-nio, hallå?!
Är det bara pensionärer som har diabetes?
Dum fråga kanske, för det är nog mest det.

Hon damen jag pratade med skällde lite på mig för det var så länge sen jag var där. Jag är väldigt bra på att ta kritik så det var inga problem. Och jag pendlar ju gärna 60 mil för en kontroll, liksom.

Sen skrattade vi mest hela samtalet.



Nu ska jag lägga mig och läsa, "En lättfotad kvinna" av Jane Juska. Väldigt bra! Hon är en tös på 66 år!
Vissa delar skulle jag kunna ha skrivit själv faktiskt... men inte dom lösaktiga såklart!

Det roliga är, att i boken, som jag lånat på bibblan, låg det ett boardingcard och gissa vems? Caroline Blixt, ganska känd konstnär här i kommunen! Hon åkte till Funchal, var ligger det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback