Konsten att sätta i gång larm, och va lite sjukare än vanligt.

Jag är sjuk. Förkyld, huvudet fullt med snor, vilket innebär att jag inte hör nånting.
Imorse gick jag till jobbet i alla fall, för jag hade lovat min chef att jag skulle öppna.
Låser upp, går in och har inte en tanke på att larma av, och hör såklart inte att larmet tickar sådär som det gör innan man slår av det heller.
.
Ungefär en minut senare tjuter det i hela lokalen, det hör till och med jag igenom mina snorfyllda (?) öron.
Får lite lätt panik, springer och slår koden.
Det fortsätter tjuta. Och som väntat ringer telefonen. Larmcentralen. Snubben är väldigt trevlig och verkar ha överseende med mitt klanteri. Han säger ett kodord, och jag ska säga ett annat. Det är bara det att han säger det ordet som jag tror att jag ska säga! Haha, totalt kaos! Och min hjärna, som sagt inte på topp idag.
Det går fint ändå, för han säger att han kan se att jag slog rätt kod precis innan. TACK!
.
För övrigt råkade jag sätta i gång ett larm på Expert i somras när Nettan och jag var där och tittade på kylskåp. HAHA! Tur att folk är snälla alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback