En månad till julafton!

En månad minus en dag tills J och jag tar tåget hem till Östergötland. Hon stannar en vecka, jag två-tre månader.

Det känns weird att jag inte kommer va hemma nåt innan jul.

Nu ser jag fram emot sista månaden i Oslo på ett tag. På söndag ska vi baka lussebullar, pepparkakor och lyssna på julinspirerade låtar med Peter Jöback. Fram med adventsljusstakar, stjärnor och hela köret.

Saker jag vill göra innan jag åker hem:
1. Åka skridskor på dammen på Karl Johan.
2. Gå runt i butiker i alldeles för mycket kläder och köpa julklappar.
3. Sälja miljarder julstjärnor, hyacinter, azaleor med ett riktigt lyckligt julflin on my face.
4. Skicka julkort.
5. Dricka glögg.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback