C R I B.

Som ni har väntat (eller inte!)! Här kommer bilderna från mitt rum! Sorry för urusel bildkvalitet...


Välkommen! Mitt rum börjar med en smal och livsfarlig trappa (extra otäck när man är på lyset!).


Det första man ser när man kommer upp är några lådor (ultimata gröna färgen!) fulla med kläder, plus en lykta från mitt jobb, man ser knappt hur den ser ut här, men den är grymt fin!


Macy är såklart med på ett hörn (kommer ni ihåg Efterblivna Anacondamaffian med kniv från i somras? Det var den här planschen jag snodde!). Hon har ramlat ner lite inuti ramen, men det gör ingenting.


Trappräcket fungerar utmärkt som väskhållare!


Här har vi själva rummet. Som ni ser är det väldigt trekantigt vad gäller höjd. Och mycket furu, usch. Men jag trivs jättebra ändå.


Här är min palm. Jag kallar honom Olof (efter Palme). Egentligen är Olof lite för stor för att stå där han står, men det ignorerar jag.


Utsikten från mitt fönster. Den är helt breathtaking på kvällen kan jag lova! Det ser lite platt ut här, men det är liksom som en backe, mycket nivåskillnad bakåt. Man ser lååångt.


Utsikt rakt fram. Man måste köra ut hela skallen genom ett snett fönster för att se nåt överhuvudtaget!


Bredvid Olof står det lite grejer. I en ram: bild på Veronica och hennes bror och Filippa när den sistnämnda döptes (Veronica fyller år idag också, grattis!!). I den andra: tidningsutklippet från när vi blev utnämnda till Oslos bästa hagesenter! Ljuslyktor från Indiska. Duken 10.- på Ikea kan va mitt bästa köp ever!


Mitt nästa bästa köp ever är dom gröna glasplattorna till mina små byråer. 15.- på Ikea, haha! På bilden även mitt "mood-board", vykort jag fått, bilder på Liz och mig från i somras. Och Flumeride-kort från Liseberg på mig, J, Nicklas och Mackan.
Bredvid en växt jag inte minns namnet på, men priset sitter som sten: 75 kr. Bredvid den en grön glaskruka som jag numera samlar mynt i.
X antal läppstift, klocka, ipod och bok.


I hyllan, uppifrån och ner:
 gammal bild på pappa & Kristoff (finaste bilden jag vet!)
Hoya, parfymer och bakom dom böcker
två hyllor med gröna lådor och nederst en hög med tidningar,
På väggen, uppifrån och ner:
dagskalender med 50-talspinuppor. (Man river av ett blad varje dag, så kul! Köpte den till julklappsspelet och som tur var fick jag den själv!)
världens bästa bild, även den från Flumeride (det var ett jävla krångel att få den förstorad, men det var så värt det!). Alla vi sex, när var det tjejer? Jag tror vi hade slutat sjuan och åttan?


Hoyan är nåt sjukt lång! Här skådar vi även mina extremt fula tofflor (fick av pappa i julklapp, dom är nåt galet varma, efter 10 min måste man ta av sig dom för att inte svettas ihjäl!) och en påse från Designtorget (julklappar!).


Jag älskar lampan! Trevåningskakfat som jag använder som smyckesskrin. Bonsaiträdet är nästan dött, men ser ni att det ser ut som en överkropp? Mage med navel, bröst och armar? Byråerna bakom är klädförvaring.


Lilla skogarderoben.


Vanliga (?) garderoben är en stång full av kläder.


Åt andra hållet.

Kort och gott: very much Ulla över allting. Tycker jag.


När det gäller inredning måste jag bara få skriva lite.

1. Jag kollar alltid i folks badrumsskåp när jag kommer hem till nån.

2. Stilen man har hemma stämmer oftast väldigt bra överens med hur man är/vilken stil man har för övrigt. Jag har varit i två, kanske tre lägenheter nånsin där jag känt att jag vill bo direkt.

3. Jag har väldigt svårt för "prydnadsaker". Allt jag har framme vill jag ha en slags relation till, jag vill inte ha en massa saker bara för att dom är fina.


Jag avslutar med en bild på Grisen. Han trivs också bra på mitt loft.


Allra bäst trivs han såklart när man bakar in honom i lite täcke. Eller vad tror du Kissekompis?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback