Kalas för Daddy DJ.

Farmor, Kristoffer, Susanne, pappa, jag och Sus mamma + bror har firat. Resterande släkt kommer tydligen hit på lördag.

Det har haglat dumma kommentarer hela kvällen. Mest från farmor och pappa.

Vi pratade om syn, och bland annat att farmor ser så dåligt och att pappa inte gör det.
"Ja, du har väl Karl-Eriks (farfar) ögon!" säger farmor.
"Jag hoppas jag har mina egna!" säger pappa.

Vi pratade om melodifestivalen, och kors i taket tyckte farmor (som annars har en högst begränsad och svensk musiksmak) att rätt låt vann. Jag har väldigt svårt att förstå det. Opera och techno trodde jag inte var farmors melodi... det var det tydligen.

Vi pratade om att när farmor var liten så kunde dom inte äta frukt på vintern, och då fick dom fiskleverolja (som Sus mamma för övrigt köpt av telefonförsäljare, framkom det!) som smakade pytonorm.
"Nån gång fick vi en apelsin. Greta åt upp sin direkt, men jag ville spara min och reta henne lite sen, så jag gömde min bakom ett väggur. Det värsta var att jag glömde bort den sen så när jag hittade den var den möglig." sa farmor.
"Haha! Då fick du ju aldrig retas!" sa jag.
"Jag har gömt apelsiner lite överallt här i huset!" sa pappa.

Rätt vad det är frågar farmor Sus bror:
"Sover du bra Christer?"
Så typiskt farmor att fråga en sån sak.

Kristoffer gjorde "Vilken svensk är du?"-testet på facebook och blev: Gunde Svan! Så jävla rätt, han är nästan Gunde alltså, lika jävla hurtig.
Stackars pappa, en Kerstin Ekman och en Gunde Svan.

Ulla säger:

Kom farmor hem ordentligt? Inga vildsvin på vägen?

Kristoffer säger:

Nej det gick skitbra!

Ulla säger:

Haha, sa hon nåt skumt på vägen?

Kristoffer säger:

Ja vad tror du?

Kristoffer säger:

Hon berättade var dom gick och betalade elräkningarna förr. På kyrkogatan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback