Min gata är paradiset.

Vaknade imorse och slängde i mig en apelsin.

Sen gick jag (barfota, I just love it!) upp till Håkan och Gerda. Där var även min pappa och hans sambo. Håkan gormade i vanlig ordning på norska såfort jag kom.
Dom hade rivit ner 11 st jättestora Thuja-buskar, mina grannar. Nu skulle skiten bort. Jag hjälpte såklart till. Det är det jag älskar mest här på min gata. Man hjälps alltid åt. Och har mycket trevligt och kul samtidigt.

Pappa, Håkan och jag åkte fram och tillbaka och slängde en massa gamla grenar.

Anna-Carin cyklade upp när hon fick se oss också. Och Hasse pratade vi med, gud vad jag älskar det här stället, helt oslagbart är det på alla sätt och vis.


När vi var klara fick pappa för sig att han skulle bjuda oss på Golfrestaurangen. Jag åt sallad, mums.
Susen och Emil kom också och så satt vi där och tittade ut över vattnet och inspekterade folk som tränade puttning precis nedanför (mest jag och pappa, som bara inte kan låta bli att klaga på folk när dom gör fel, haha!). Blev seriöst lite sugen på att åka hem och riva fram min klubbor som för tillfället står och skämms nere i källarn nånstans.

Nu funderar jag på att cykla till Örn och bada, kors i taket!

I'll be back!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback