Kemi med en 75-årig gubbe.

Just nu sitter jag på köksgolvet med Grisen och inspekterar vår nya köksinredning. Eller rättare sagt byrån vi precis burit in från tv-rummet. Blev bra!

J och jag var nämligen på Ikea efter jobbet idag. Jag har köpt en ram, en garderobsblomma, två vaser och kanske nåt mer som jag redan glömt.

Grisen är världens mest bortskämda katt och har fått en säng för 500 spänn (STÖRT! och ful var den också innan vi drog bort tyget som var på den!) och en tunnel att springa omkring i.


.
På jobbet idag kom en gubbe som jag brukar prata ganska mycket med. Karin brukar komma springade och skrika "Ulrika, nu är din vän här!.
Han är kanske inte riktigt min vän men jag vet typ allt om honom ändå. Han har varit nån typ av arkitekt, pratar fem språk flytande, växte upp i nordNorge och kan ganska mycket om blommor.
"Du vet, jag ska lära dig en sak om arbetslivet!" sa han idag. "Det viktigaste är kemin. Att man fungerar ihop. Det är en sak om man inte vill, men kan kan man alltid. Typ som du och jag, det är bra kemi. Jag brukar inte prata så mycket med folk, men med dig gör jag det!"
Jag blev grymt paff och sa att jag tyckte han verkade så sjukt social, men det var han tydligen inte alltså. Kul det där.

Nu är jag vääääldigt trött trots en väldigt äcklig kaffe efter jobbet. Usch, jag hatar ju kaffe.

Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback