Rundgång på Klövervägen.

Kom hem efter träningen och slängde mig i duschen. Sen kom Emma, sen kom Karla.
Det pratades oavbrutet och vi tog pappas bil ner (Karla körde!) till Grillstugan och hämtade mat.

När vi stod på parkeringen skulle Karla röka, och då sa jag:
"Man röker inte i närheten av min pappas bil!" på skoj.
"Akta så ni inte får gå hem! Jag kör iväg!" sa Karla medan Emma och jag var på väg in.
"Då säljer jag Ulla till Hassan (han som äger Grillstugan) mot hans bil!" sa Emma.
Tack, det är tydligen vad man är värd, haha!

Vi åt hemma hos mig. Pappa och Sus var, och är fortfarande uppe hos Gerda, som fyller år.
Det var ett jävla tjatter hela tiden, så roligt. Såhär satt vi ju varenda dag förr i tiden (+J+Jess+Carro).

När vi ätit upp gick vi vidare till nästa hus, Karlas. Där var det kalas för Gertrud som sagt. Fullt med folk. Susen (som hade passet jag var på innan idag!), Pelle, Rosén, Kinna, pappa, Sus, Micke, Nettan och Jimmy.

"Jag tror inte jag har pratat med dig på två år!" gormade Micke när jag klev in (han bor snett över gatan från mig, och jo, vi har pratat på två år!) "Du har ju alltid dom där jävla hörlurarna i!" Jag lovade att nästa gång jag ser honom ska jag ta ur dom och prata!
Vi gratulerade Gerda, käkade god god god ananaspaj som Karla hade bakat och satt och pratade i köket. Åh, vad jag tycker om dom här människorna!

Efter nån timme gick vi vidare över gatan för att titta på Micke och Nettans nya badrum, som dom gjort av en garderob.
Mycket fint!
Karla och jag provade ismaskinen i frysen. Emma tittade mest på.
" Is....Cube eller crush?" frågade Karla. "Light?"
"Ehh.. jag vet inte? Vad är light?" frågade jag.
"Ingen aning!" sa Karla och vi tryckte på knappen ett par gånger."Jag tror det är typ cola eller nåt som kommer ut då! Emma vet du?"
"Light? Näe, ingen aning!"
Vi stod i flera minuter och bara funderade, och så bang! LIGHT! Ljus! Hur dum för man bli?! Och v hade inte ens märkt att vi slog av och på ljuset när vi tryckte på knappen!
Emma, Karla och jag slog oss ner i köket och började prata spökhistorier, Micke drog skämt om Obama.

När vi skulle gå följde jag med Emma hem och pratade lite med henne och Zora och tittade på tapeter innan Emma fick sällskap.

Så ikväll har jag varit i fyra hus här på gatan, av tolv. Ganska bra jobbat tycker jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback