Coolaste drömmen!

Hade jag precis.

Det började knäppt, att Mirella på jobbet och jag låg och sov i min säng, Rostte och Bitte (också från mitt jobb) låg och sov i pappas och Susannes säng.



Sen hux flux satt Carro och jag på ett tåg och han som körde var sur på oss för vi hade betalat 9,50 kr för lite. Tåget åkte in i ett museum och mellan två väggar där det var jättesmalt så vi fick ställa oss på sidan för att komma in.

Dom hade världens fräsigaste utställning, liksom uppdelat i olika rum. I ett rum var det en konstnär från Åtvidaberg, som hade gjort långsmala ansikten i glas (tror faktiskt vi sålde såna fast mindre på Önska Presentasken när jag jobbade där!).
Det roligaste rummet hade en massa djur, då dels tavlor och skulpturer, men även en massa kryp, typ myror fast finare och stora ungefär som en handboll, som kröp runt på väggarna över tavlorna. Dom var alltså inte äkta, utan liksom programmerade på nåt sätt. Och det bästa: en katt! Inte heller den äkta, men den var sjukt naturtrogen, orange och när man klappade den (den gick runt som en vanlig katt i rummet!) så rörde den sig och lyfte på benen och höll på.

Jag bara kände att jag var tvungen att skriva det här fast klockan bara är tre min över fem! Roligaste drömmen på år och dagar.

Ha en bra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback