En perfekt förmiddag!



Det är ju fettisdag idag! Jag firar med en minisemla. (Hur många olika sorter finns det egentligen? Wienersemla, vanlig semla, vaniljsemla och mini? Herregud.)

Pappa imorse:
"Ska du följa med ner till bokrean?"
"Ja! Absolut. Ska du leta efter nåt speciellt?"
"Korsordslexikon!"
"Men du har ju redan 78 stycken?!"
"Ja, men man kan ju behöva 79!"

Nu har vi hur som helst varit nere och cirkulerat med havla Åtvidabergs befolkning på bokhandeln. Det var en ganska dålig rea tycker jag tyvärr. Jag kom hem två böcker rikare. En Doris Lessing och en trädgårdsbok.

Semla och böcker, kan livet bli mer underbart? Och nu åker jag till stan och lunchar med Jess (och kanske Carro, om jag får tag på henne!) och så kommer J vid två.
Det kommer inte bara att ha varit en perfekt förmiddag, det kommer bli en perfekt dag! Och solen skiner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback