Eiffeltornet.

Jag har blivit av besatt av en sak. Och det är inte apelsiner den här gången.

Det här började väl egentligen nån gång i våras/somras.

Eiffeltornet.



Jag har ju skrivit om Frankrike förut. Att jag borde ha blivit född i det landet. Egentligen allting med Frankrike tilltalar mig väldigt mycket.
Språket.
Människorna
- killarna, jag tänker mig svart lockigt hår, skägg, skinnjacka (lite Fabrizio Moretti!), dom röker hela tiden och jag gillar ju inte rök men det klär dom på nåt sätt.
- tjejerna, alla otroligt välklädda, stylish, pälskappa, långt mörkt hår, en liten mops, ätandes croissanter och mörk choklad, drickandes rödvin.
Arkitekturen
jag har aldrig varit i Paris, men när jag åkt till alperna genom små franska byar mitt i natten. Jag låg vaken och tittade ut genom fönstret och var helt förtrollad av hur fint det var.
Musiken.

Det är nåt med Eiffeltornet. Jag vill ha ett hemma, alltså en modell av det. Eller ett halsband. Vad som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback