Resten av GBG.

Världens godaste saffranpasta med scampi!
På natten när vi kom hem läste jag en hel bok Barbapappa!
Mackan, jag och Nicklas precis innan vi åkte Kanonen! 
Innan tänkte jag: jag ska absolut inte skrika. Höll på att skrika ihjäl mig sen såklart.. mest av glädje tror jag.
Flumeride.
Grabbarna och jag skulle åka radiobilarna. I kön snackade vi ihop oss om att mobba ut nån random snubbe när vi åkte. Vi bestämde oss för en tjockis i grå tröja. 
Jag höll på att skratta ihjäl mig när vi åkte för vi åkte efter den där gubben allihopa!
Vi provar roliga brillor!
Tösernas nya favoritfrillor!

På vägen hem var en lucka i taket på bussen öppen. Det blåste halv orkan ner på mig. Jag gick fram till busschaffisen och frågade om han kunde stänga den. Det skulle han göra när vi stannade i Uddevalla, sa han.
Väl i Uddevalla stängde han den bara den bakre delen av luckan, vilket innebär att det blåste precis lika mycket efter också.
Jag fick typ psykbryt och blev vrång som en hungrig treåring.
Satt med ett par shorts över face:t sen resten av vägen, haha!



Andra roliga saker som hände under resan:

1. Vi gick runt klippt hela tiden och sa: "Skal dere ringe? Eller ska dere bare stå der og surre?" som dom tydligen säger i en reklam för nån Tele2 på tv.

2. När vi hade ätit frukost (hotellfrukost - just gotta love it!) och stod och väntade på hissen får Mackan syn på en kille som sitter i rullstol, och tänker sig inte för utan säger till Nicklas:
"Just det! Kommer du ihåg den där killen i baren igår som satt i rullstol? Kul det måste ha varit för honom ute liksom! Sitta och glo folk i skrevet!".
Fast man egentligen inte får skratta åt sånt skrattade jag så jag nästan dog. Nicklas hade tydligen slagit till Mackan för han skulle hålla tyst så inte rullstolskillen skulle ta illa upp, men han bara pratade på. Jag å min sida försökte hålla masken och trycka tillbaka in J i receptionen.
Det blev skrattattack sen inne i hissen.

3. Jag hade ju lovat Karin på mitt jobb att ta en massa kort på rabatterna på Liseberg. Karin går jämt runt och sjunger på jobbet. Förra veckan den där låten där nån snubbe rabblar en massa blomnamn. "Kom liljor.." osv. Vad får jag höra på toan på Liseberg! Jo den låten!
Och så ser jag en liten kille i en t-shirt som det står: "STICK OCH BRINN!" på. Och det går Karin och jag runt och säger hela tiden på jobbet, tex om det kommer en kund när vi stängt eller om nån bara är jobbig. Det var bara så sjukt!

4. Vi sitter på en restaurang på Liseberg. Dom andra äter kött, jag äter kycklig.
"Köttet var inte gott!" snäser Johanna till oss andra.
Precis i samma sekund kommer vår servitris Evelyn (!) och frågar: "Var maten bra?".
"Ja." säger J och håller på att skämmas ihjäl samtidigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback