Amir Chamdin gör solodebut.


Amir Chamdin gör solodebut. Foto: Scanpix

Under namnet Mean Streets gör Amir Chamdin från Infinite Mass solodebut i höst. Nicke Andersson från Hellacopters har rollen som musiker, medkompositör och producent på debutalbumet som släpps 30 september.


Under namnet Mean Streets gör Amir Chamdin från Infinite Mass solodebut i höst. Nicke Andersson från Hellacopters har rollen som musiker, medkompositör och producent på debutalbumet som släpps 30 september.

Albumets namn är ännu inte känt men musiken beskrivs som "galen rockabilly-Tarantino-sjuttiotals-soul och svängig post-punk-pop", enligt ett pressmeddelande.


Vill man förhandslyssna finns låten "Bliss" upplagd på Amir Chamdins sida på Myspace. I oktober beger sig Amir Chamdin och Nicke Andersson dessutom ut på en mindre klubbturné.

Här spelar Mean Streets: 7/10 Stockholm, 8/10 Linköping, 9/10 Malmö, 10/10 Göteborg.


Titta vad jag fick se nu när jag loggade in på msn! Det här är fan nästan lite komiskt eftersom jag skrev om Infinite Mass nu i veckan! Och Nicke Andersson, jag älskar ju Hellacopters. Det kommer bli grymt!
Jag vill hem till Linkan den den 8:e oktober!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback