Påskhelg.

Hemma.

IGÅR:
Frenetiskt påsk-outfit-letande med Jess på stan. Det löste sig till slut. Jag köpte en klänning (som jag sen vände ut och in på, typiskt mig!).
Förfest hemma hos Jesper, hur mycket trevligt folk som helst, spontandans och jag blev äntligen utnämd singersongwriter (eller var det singasongwriter?!) av Nicklas och Marcus, som jag har längtat. Jag drack rosa bubblig cava och hade världens lockigaste hår.

Vidare till Platå, dans och en och annan minneslucka.

"Jag har så ont i mina fötter! Jag har så ont att jag mår illa! Kan vi byta skor?!" frågade jag Jess. Och det gjorde vi. Och på vägen hem snubblade Jess helt utan anledning och skek direkt efter:
"Jag räddade kebaben och mobilen!"

Det blev inte långt prat som vi brukar ha när vi kommer hem. Jag somnade omedelbart i soffan! Jess försökte väcka mig och få mig att gå in till sängen, men det gick inte.

IDAG:
har vi tittat på tv, sovit.
Efter en timmes tjat fick Jess upp mig och vi gick till Priso och köpte Bärry körsbär och revbenspjäll.
Carro kom med Kittan innan hon åkte och jobbade och sen gick vi till Bosses och köpte glass. Vi bestämde oss för att bara äta smaker vi inte provat innan.
Jess åt blåbär och melonsorbet, jag mango och blodapelsinsorbet. Gooott!



När jag kom hem satt farmor, pappa och Sus på balkongen. Så härligt, blev jätteglad när jag såg farmor! Hon hade bakat toscakaka (hennes specialitet!) och berättade att hon hade varit på en kiosk som ligger där hon bor för att växla pengar. Hon hade med sig en tusenlapp och gubben hade hållit upp den mot lampan för att kolla om den var äkta.
"Jag tryckte den i natt!" hade farmor sagt, haha!

Nu ligger Kristoffer i min säng och kollar på golf. Vi ska åka till Falerum imorn, haha. Jag har inte varit där på typ tre år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback