Rolig spontanutgång.

Vet inte var jag ska börja! Jo. Igår. Jobbade (Store) 10-18.
Jess kom och överraskade mig med fika på eftermiddagen, hur mys som helst.
  

Direkt efter jobbet sprang vi en sväng på stan där jag köpte dom billigaste skorna jag någonsin köpt tror jag. 99 spänn! (Vilket resulterade i att jag gick runt och skrek "99 kronor!" som i chocktillstånd hela kvällen.) Helt fantastiska är dom alltså! 99 kronor, jag säger då det. Svart lack, ursnygg tjock låg klack, Depeche.

Efter det ett snabbt stopp på Hunnebergsgatan där vi lämnade av Kitty. Och Jess skulle såklart packa lite inför Turkiet-resan. Jag satt mest och suckade: "Fy faan för dig! Fy fan!" av ren avundsjuka.


Vi käkade sallad på det där nya stället under Burger King (helt ok, inte lika fantastiskt som Bit, men helt ok!) och fick stressa så in i helvete för att hinna till bion. Bögbio. Vi såg Patrik 1,5. Väldigt mysig, klart sevärd!

Jag missade sista bussen och skulle sova hos Jess. Vi var på väg uppför Ågatan och gick förbi 55:an när Jessan kläcker ur sig:
"Konstigt att det inte är nån man känner igen idag där!", varpå det efter tre sekunder kommer utflygande ett par bekanta filurer därifrån.

Edvin, Adam, Tell, Campingfarfar.
Här börjar Expedition Övertalning, där Jessica och jag tillslut bestämmer oss för att "En cider har ju ingen dött av!". När vi ska gå in kommer jag på att jag inte har nåt leg. Vakten är surare än surast och verkar på allvar kunna tänka sig att jag är under 18 år! (Det ska även sägas att jag hade med mig en väska, och två påsar ut!)
Vi sätter oss på gatan lite och jag river igenom min väska efter nåt med mitt personnummer på. Det enda jag hittar är medicinförpackningen från när jag hade halsfluss.
Tomas frågar vakten om det duger, men det gör det inte.

Vi traskar vidare till Platens, där vi iaf kommer in.
Därinne upptäcker jag att jag inte har min plånbok med mig, som jag hade alldeles nyss. Så jag springer upp på Ågatan igen och där ligger den! Sjukt att den låg kvar!

Vi börjar dricka lite och Adam träffar nån tjomme han pluggat med i Tyskland.
Edvin börjar yra: "Ulla! Fan vad synd det är att man inte kan ha best woman på bröllop! Du hade lugnt fått vara min då!", haha. Så jävla rolig han är.

Tell och Adam går iväg en sväng och kommer tillbaka och säger att dom har haft ö-råd på toaletten. Vem ska få lämna ön?
Jessan får stanna för hon är så sjukt snygg i håret har dom kommit fram till!

Både Jess och jag känner oss lite malplacerade i våra kläder.
"Tror det är första gången på år och åter år som jag har på mig sneakers ute! Känner mig som en dvärg mot vad jag brukar va här!" säger jag.
"Jag har på mig en tjocktröja! Jag tycker inte ens om den här tröjan!" säger Jess.

När det är dags för rökpaus (för vissa) träffar vi värsta assköna taxichaffisen som heter Edward. Han spelar Elvis i bilen så det hörs över hela stan. Vi dansar loss på gatan och berömmer Edward för hans delikata musiksmak. Jag lovar att ringa nästa gång vi vill åka taxi (kommer till och med ihåg numret i huvudet!).

Vi bestämmer att det blir för- och efterfest med dom här snubbarna imorn. Känner att det är dags för en riktig superfredag. Platens, vin (eller cider. Eller sprit. Eller vad som helst utom öl!) och trevligt sällskap och en riktigt bra utgång. Hejdå-party för Adam och Jess (som iofs kommer hem om typ en vecka!). Kommer bli grymt!

.
Imorn jobbar jag på Store 11-18. Sen ska det färgas och löshåras på Carro.. och kanske färgas på mig.. hoppas! Lördag jobbar jag 10-16.

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback