Jag kan fortfarande flyta!!

Comeback i los simhallos - check!

Parkerade cykeln utanför Stallet (ja det heter så). Traskade in. Mycket kids? frågade jag. Jag vet inte, svarade receptionisten. Får jag gå in och kolla? frågade jag. Varsågod, sa recpetionisten.

Oj vad konstigt det var att gå igenom lokalen! Det var bara pang! pang! pang! var jag än tittade! Efter att ha kikat in från "cafeterian", såg jag bara en person i stora bassängen.
Gick tillbaka till receptionisten.

"Säljer ni några simglasögon?" frågade jag.
"Ehhh... Nej inte här. Fråga badvakten"

Grejen var att det fanns ju för fan ingen badvakt! Vilket innebar att jag fick simma med skallen över vattenytan typ hela tiden.

Det luktade och kändes och såg ut precis likadant som för sex år sen. Samma kvalmiga söta klorluft. Samma färgglada handduksrullar i omklädningrummet. Kalla vägghårfönen till vänster, varma till höger.

Träffade Anna, min kusin Deas flickvän. Och min gamla jobbarkompis från Bettans, Helene. Och när jag har simmat 500 meter (låter så jävla lite, haha!) kommer Carina, Jessicas mamma insläntrande. Hon hade varit i Bremen på Oktoberfest.

Jag simmade vidare. Provade alla simsätt men det är inte så skitkul att simma crawl utan vattenbrills. Eller fjäril för den delen.

Gick upp. Var en millimeter från att kolla i skåpet som vi hade våra plattor i när jag simmade med ÅSS. Ska fan göra det nästa gång. Alla hatade min platta för den var så färgglad och färgade av sig på alla andras. Carro, Jess och jag vet inte alla som skrev på min. Skulle fan gärna vilja ta med den hem om jag fick!

Dom hade tagit ner klubbrekord-tiderna. Synd.

Så många timmar, så sjukt många timmar jag varit där i simhallen. Går knappt förstå. Måndag, onsdag, lördag och söndag. Längd efter längd. Shit alltså. Och i gymnasiet. I lilla bassängen med alla barn. Oscar och mina grupper slutade sist och jag låste varje söndag. Det var mäktigt att gå omkring där sist och sen låsa.

Det har gått ner sig, det har det. Skitigt. Helene och jag pratade om det sen i bastun. Nån hade snott hennes shampoo och balsam, sjukt.

Gick direkt från duschen och kastade badräkten (där har vi en annan sak, jag kan och då menar jag kan bara inte bada i bikini i en simhall!) på en vattenbrunn i omklädningsrummet utan att tänka på det. Gjorde alltid så förr.

Kom att tänka på att pappa alltid sa till mig att hänga upp handduken och baddräkten direkt när jag kom hem efter träningen. Glömde alltid bort det....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback